معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال خبر داد:

پرداخت وام با سود ۱۲ درصدی به مشاغل آسیب دیده/کرونا به ۲ میلیون و ۲۰۰ بنگاه آسیب زد

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۰:۵۴:۵۷
کد خبر: ۱۰۱۲۴۷۴
پرداخت وام با سود ۱۲ درصدی به مشاغل آسیب دیده/کرونا به ۲ میلیون و ۲۰۰ بنگاه آسیب زد
منصوری به تشریح جزئیات وام به مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست خبری عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال با اصحاب رسانه روز دوشنبه 19 خردادماه در ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

منصوری در ابتدای این نشست گفت:مانند همه کشورها ما هم تحت تاثیر آسیب های کرونا قرار گرفتیم به طوری که حدود 2 میلیون و 200 بنگاه به طور جدی از شیوع کرونا آسیب دیدند و این دربردارنده حدود 6 میلیون اشتغال است.

او افزود: از این 2 میلیون بنگاه حدود 1 میلیون و 200 بنگاه دارای کد بیمه هستند که از این طریق آنها را شناسایی کردیم و نیروهایشان هم تحت حمایت قرار دادیم.

منصوری تصریح کرد: یک سری از بنگاه ها بیمه نبودند که ما آنها را به صورت جداگانه بررسی کردیم و همچنان  در دستور کار ما قرار دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال گفت: به طور کلی حدود 3.2 دهم میلیون نفر بیمه و 2.8 درصد بیمه نیستد اما ما برای اینکه عوارض کرونا را بر اقتصاد کم کنیم تمام تلاش خود را انجام می دهیم.

او افزود: با مشارکت 20 بانک قرار است تسهیلاتی به میزان 49 میلیارد تومان به بنگاه ها ارائه شود که الان 44 هزار میلیارد تومان را عملی شده است.

منصوری گفت: کارفرماهایی که پیام دریافت کردند در سامانه کارا باید ثبت نام کنند تا مشمول دریافت وام 12 درصدی شوند.

او با اشاره به مبلغ وام ها گفت : کارگاه هایی که از کرونا آسیب دیدند در ازای هر کارگر می توانند 12 میلیون وام با سود 12 درصد دریافت کنند.

منصوری گفت: بنگاه هایی که بنابر دستور تعطیل شدند مثل سینماها به ازای هر نفر کارگر 16 میلیون تومان با همان سود، 12 درصد دریافت می کنند.

او افزود: رانندگان خویش فرما چون 1 نفر هستند مشمول وام 5 میلیون تومانی می شوند که تعداد آنها 6 میلیون نفر است.

منصوری گفت: تاکنون 228 هزار واحد در سامانه ثبت نام کردند که از حمایت ها و تسهیلات بهره مند می شوند.

منصوری با اشاره به زمان پرداخت این وام گفت: تاکنون 75 هزار پرونده در بانک های بیست گانه قرار دارد و از شنبه افراد متقاضی که پرونده هاشان در بانک موجود است، وام را دریافت می کنند.

او افزود: با رایزنی هایی که انجام دادیم قرار این شد بانک ها در گرفتن ضمانت سخت گیرانه برخورد نکنند.

منصوری عنوان کرد: برای بنگاه هایی که زیر 16 میلیون تسهیلات دریافت می کنند فقط سفته یا چک کفایت می کند اما بنگاه هایی که 16 تا 40 میلیون تومان وام دریافت می کنند باید یک سفته همراه با یک ضامن ارائه دهند.

منصوری با اشاره به زمان بازپرداخت این وام گفت: بانک ها یک هفته فرصت دارند تسهیلات را به افراد متقاضی پرداخت کنند.

او افزود:  بازپرداخت این وام 24 ماه است و از مهر ماه شروع می شود.

منصوری بیان کرد: حتما باید شاغل بودن افراد برای ما ثابت شود برای مثال دست فروش ها اگر در یک بازار نمایشگاه مقطعی ثبت نام کرده باشند و از نظر شهرداری و وزارت کشور مورد تایید باشند برای ما هم قابل قبول است اما کسی که فقط ادعای شاغل بودن داشته باشد و شغل آن قابلیت رهگیری نداشته باشد از ارائه تسهیلات به آنها معذور هستیم.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز