معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان مطرح کرد:

لزوم بهره برداری هدفمند از کمک‌های داوطلبانه/ سلبریتی‌های فعال در امور خیر باید ساماندهی شوند

۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۴:۵۳:۵۶
کد خبر: ۱۰۱۳۲۲۳
لزوم بهره برداری هدفمند از کمک‌های داوطلبانه/ سلبریتی‌های فعال در امور خیر باید ساماندهی شوند
محمد مهدی تندگویان گفت: برای جلوگیری از ریخت و پاش های منابع مالی همه دستگاه ها و نهادها باید با یکدیگر هماهنگ عمل کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست مجمع ملی خیرین ازدواج با حضور خیرین در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ابتدای این نشست گفت: انجام کار خیر و  کمک داوطلبانه، حضور در بحران ها چه توسط نهادهای مشخص دولتی و حاکمیتی و چه گروه های مردمی مثل خیرین و اشخاصی مانند سلبریتی ها و ورزشکاران نیاز به یک اتفاق جدید دارد که این کار را مجلس شورای اسلامی باید انجام دهد و بسیار جدی تر ورود کند.

او افزود: یکی از جدی ترین مشکلات ما این است که مردم می گویند چرا دولت به نیازمندان کمک نمی کند و در مواقع بحران از  خیرین کمک می خواهد.

تندگویان تصریح کرد: بنده همیشه در شورای اجتماعی کشور و کمیسیون های مختلف مجلس در این خصوص صحبت کردم و پیشنهاداتی ارائه دادم که بتوان اعتماد عمومی را برگرداند.

 معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به مشکلات موجود در کمک های داوطلبانه گفت: هدفمند نبودن توزیع خدمات و عدم وجود سامانه مشخص کشوری در برقراری بهره برداری عادلانه از خدمات، مهم ترین مشکل ما در این حوزه است.

او افزود: برای مثال بارها مشاهده کردیم چادرهایی که به خانواده ها تحویل داده می شد، بعد از ظهر همان روز در سایت ها به فروش می رسید یا به حدی به یک خانواده کمک می شود که خانه او تبدیل به انبار غذا شده است و درمقابل به خانواده دیگر هیچ کمکی نشده است بنابراین هدفمندی ارائه خدمات مهم ترین موضوعی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

تندگویان با اشاره به عدم هماهنگی دستگاه های مختلف گفت: متاسفانه هر نهادی کار خود را انجام می دهد و هیچکدام با یکدیگر هماهنگ نیستند. همین عدم هماهنگی باعث ریخت و پاش های منابع مالی می شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: وظیفه ما و مجامع این است که جامعه نیازمند در ایران را پایش و حجم کمکی که توسط نهادها و بخش خصوصی داده می شود را مدیریت کنیم اگر این اتفاق در یک برنامه کوتاه مدت رخ دهد هیچ نیازمندی در کشور نخواهیم داشت.

او افزود: مجلس شورای اسلامی باید در ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها ورود کند تا کمک ها به شکل هدفمند توزیع شود و همه خانواده های نیازمند از کمک ها استفاده کنند.

تندگویان اظهار کرد: یک مشکل دیگری که داریم و مشاهده می شود این است که خیرین سنتی حاضر نیستند وارد مجامع شده و ساماندهی شوند فعالیت های خیرخواهانه خود را انجام می دهند بنابراین ما باید شرایطی را فراهم کنیم که خیرین اعتماد کرده و پای کار بیایند.

تندگویان با تاکید بر ایجاد اشتغال برای جوانان گفت: به نظر من ایجاد اشتغال برای جوانان بسیار مهم تر از تهیه جهیزیه و کالا است.

او افزود: درست است که وسایل اولیه می تواند آغازگر زندگی مشترک باشد اما باید در کنار آن، ماهیگیری را یاد جوان بدهیم که بتواند زندگی خود را بچرخانند.

تندگویان با اشاره به ساماندهی فعالیت خیرخواهانه سلبریتی ها گفت: باید هنرمندان و ورزشکاران که فعال در امور خیر هستند ساماندهی شده تا کمک ها به شکل عادلانه انجام شود برای مثال ممکن است مجامع ما صبح به خانواده ای کمک کرده باشند و عصر یک ورزشکار مجددا کمک کند درحالی که یک خانواده نیازمند هیچ کمکی دریافت نکرده باشد.

او افزود: به طور کلی تاکید من بر این است که کار خیر و امر کمک در کشور چه از طریق نهادهای دولتی و چه سازمان های مردم نهاد باید هدفمند صورت گیرد تا عادلانه انجام شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر قانون ازدواج آسان و مسکن ارزان در دولت گذشته اجرایی می شد دیگر این مشکلاتی که الان با آن دست و پنجه نرم می کنیم را نداشتیم و نیازی به حضور خیرین نبود.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز