مونسان:

اقامت ۲ میلیون نفر از ابتدای خرداد در مراکز گردشگری/اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان بسته حمایتی

۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۸:۰۱:۴۳
کد خبر: ۱۰۱۳۲۹۶
اقامت ۲ میلیون نفر از ابتدای خرداد در مراکز گردشگری/اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان بسته حمایتی
وزیر میراث فرهنگی گفت: اتفاقات خوبی در زمینه صنایع دستی در حال انجام شدن است. در گذشته هنرمندان به صورت جداگانه در زمینه صنایع دستی فعال بودند ولی اکنون با ورود سرمایه‌گذاران این امکان وجود دارد که فعالان صنایع دستی و هنرمندان در کنار یکدیگر محصولات‌ خود را تولید کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی‌ اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جریان افتتاح یکی از کارگاه‌ های صنایع دستی در احمدآباد مستوفی گفت: ملزومات مورد نیاز مردم در خط تولید صنایع دستی در حال طراحی است که علاوه بر زیبایی این صنایع اشیا با کیفیتی با هویت ایرانی و اسلامی نیز تولید می شود

او با اشاره به اینکه موضوع حفظ فرهنگ هویت ایرانی و اسلامی سال‌ها است که توسط مقام معظم رهبری مورد تأکید بوده است، اظهار کرد: هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی هرچه بیشتر در این زمینه موفقیت‌ به دست آورند. قبلاً  صنایع دستی قدیمی نشانه سطح پایین خانواده ها بود و برخی به دنبال طرح‌های اروپایی بودند اما امروزه حتی در کشورهای اروپایی صنایع دستی ایران را به قیمت‌های بالا خریدارند و خوشحالم که علاوه بر اروپا متقاضی صنایع دستی در کشور هم زیاد شده است.

وزیر میراث فرهنگی گفت: اتفاقات خوبی در زمینه صنایع دستی در حال انجام شدن است. در گذشته هنرمندان به صورت جداگانه در زمینه صنایع دستی فعال بودند ولی اکنون با ورود سرمایه‌گذاران این امکان وجود دارد که فعالان صنایع دستی و هنرمندان در کنار یکدیگر محصولات‌ خود را تولید کنند.

مونسان در خصوص حجم ارزی صادرات صنایع دستی گفت: سال پیش ۲۷۳ میلیون دلار حجم صادرات صنایع دستی از مبادی رسمی گمرکی و ۲۵۰ میلیون دلار نیز توسط گردشگران و به صورت چمدانی صنایع دستی صادر شده است که در مجموع به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: بخش زیادی از هنرمندان و فعالان حوزه صنایع دستی را زنانی تشکیل می‌دهند که سرپرست خانوار هستند. باید هرچه بیشتر بازاریابی لازم را برای صنایع دستی انجام دهیم و تجاری‌سازی مبتنی بر سلیقه مشتری صورت گیرد.

او در مورد تأثیر کرونا بر صنعت گردشگری گفت: کرونا به طور کلی صنعت گردشگری را از بین برد  و برآورد شده بود که تا پایان سال میلادی در جهان این صنعت در رکود کامل باشد ولی به نظرم این موضوع به همین رویه نخواهد بود و برخی از کشورها در حوزه گردشگری فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند. ایتالیا از جمله‌ کشورهایی است که درهای گردشگری را به روی گردشگران گشوده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، افزود: گردشگری داخلی در کشور ما فعال شده و از ابتدای خرداد ۲ میلیون اقامت شب در سراسر کشور داشته‌ایم که این آمار بیش از انتظارمان بود. البته مردم باید با رعایت شیوه نامه بهداشتی و رعایت فاصله‌های اجتماعی سفرهای ایمن را برای خود و خانواده‌هایشان رقم بزنند. در زمینه آغاز گردشگری خارجی نیز در ستاد کرونا مباحثی در دست بررسی است و امیدواریم که ماه آینده بتوانیم مانند بسیاری از کشورها گردشگری خارجی را نیز مجدد راه‌اندازی کنیم.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز