اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۹:۰۰:۳۰
کد خبر: ۱۰۱۳۸۱۸
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به موضوعاتی در رابطه با وضعیت کرونا در ایران، کودکان بی سرپرست، خودکشی در ایلام، طرح کاشف پلیس، ازدواج اجباری، تاکسی اینترنتی، درمان کیست تخمدان، تابعیت به فرزندان زنان ایرانی و... اختصاص داشت.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خبر داد:

حضور 10هزار کودک بی سرپرست در مراکز شبه خانواده/ هر ساله 1700 کودک بی‌سرپرست وارد کانون خانواده می‌شوند/ خانم‌های مجرد تنها کودک دختر را می‌توانند به سرپرستی بگیرند

حبیب‌الله مسعودی فرید به تشریح وضعیت فرزندخواندگی توسط خانم‌های مجرد، آمار کودکان بی‌سرپرست در کشور، سامانه فرزندخواندگی و نحوه نظارت بهزیستی بر زندگی این کودکان پس از سرپرستی، پرداخت.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت خبر داد؛

بازگشایی سینماها و کنسرت‌ها از اول تیرماه/ نزول رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور/ احتمال تعطیلی برخی فضاها در پی تشدید کنترل‌ها/فعالیت زیر زمینی تالارهای پذیرایی و قلیان سراها

محسن فرهادی از بازگشایی سینماها و کنسرت ها از اول تیرماه خبر داد و نسبت به عدم رعایت پروتکل ها انتقاد کرد.

یک جامعه‌شناس:

نحوه خودکشی در استان ایلام تغییر کرده است/ استفاده از مواد منفجره برای خودکشی

روضان پیری با اشاره به مهم‌ترین راه‌ها در راستای کاهش آمار خودکشی در ایلام اظهار کرد: مهم ترین راهکار در این عرصه آموزش والدین است. والدین باید با خواسته های نسل جدید و تفکر متفاوت آن ها آشنا شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

کرونا جان ۸۱ نفر دیگر را هم گرفت/مجموع مبتلایان کووید۱۹ در کشور به بیش از ۱۷۷ هزار نفر رسید

لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۱۱ مورد بستری شدند.

رئیس پلیس پایتخت:

56 درصد از سارقان سابقه دار هستند/فروش حواله خودرو به قیمت 15 میلیون تومان

دومین مرحله طرح کاشف پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد.

محسنی بندپی:

65 درصد سارقان، ساکن تهران نیستند/کاهش 7 درصدی سرقت در تهران/فعالیت ۱۵۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه/پایتخت ۸۰ کلانتری کم دارد

استاندار تهران تاکید کرد: در وقوع جرم کاهش داشته ایم اما در کشفیات افزایش داشته ایم. اگر پلیس از تجهیزات و امکانات بالایی برخوردار باشد، می تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

قانون در خصوص ازدواج اجباری چه می‌گوید؟

طی روزهای اخیر پیشنهاد طرح ازدواج اجباری تا ۲۸ سالگی از سوی برخی افراد ارائه شد. این طرح در حالی مطرح می‌شود که بر اساس قانون، قانون‌گذار نمی‌تواند افراد را مکلف کند تا در سن مشخص عقدی منعقد شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران:

تاکسی‌های اینترنتی باید ارزان‌تر شوند/ سازمان تاکسیرانی بر تاکسی‌های اینترنتی نظارت کند/ پیگیری تشکیل برخی جلسات برای بررسی شکایت مردم

محمد علیخانی نسبت به افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی واکنش نشان داد.

یک پزشک تغذیه مطرح کرد:

بهترین روش برای درمان کیست تخمدان

گلاله اصغری درباره چگونگی درمان کیست تخمدان گفت: از عوامل بروز کیست تخمدان اضافه وزن و چاقی است بدین ترتیب فعالیت بدنی یکی از بهترین راه‌های درمان است

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش :

امکان ایجاد کتاب‌های الکترونیک به شکل گسترده وجود ندارد

اسدالله مرتضایی گفت: بسیاری از دانش آموزان امکان دسترسی به شبکه شاد را ندارند از این رو ایجاد کتاب الکترونیکی در این بازه زمانی به شکل گسترده امکان‌پذیر نیست. در بسیاری از مناطق محروم دانش آموزان از امکانات اولیه برای تحصیل برخوردار نیستند.

آخرین آمار جهانی کرونا/ ایران در رتبه دهم جهانی ابتلا به کرونا

طبق آخرین آمار جهانی تاکنون ۷ میلیون و ۳۲۳ هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

سخنگوی وزارت کشور تشریح کرد؛

شرایط اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی

سخنگوی وزارت کشور با اعلام تصویب آیین نامه جدید اعطای تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در هیات وزیران، شرایط اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را تشریح کرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان مطرح کرد:

305 مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در 31 استان کشور فعال هستند/ تداوم دوره‌های دانش افزایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

اعظم کریمی عمده مشکلات جوانان و خانواده ها در مراجعه به مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده تشریح کرد.

اولین ویدئو مپینگ کرونایی در ایران+ فیلم

شهردار منطقه 9 تهران گفت: اولین ویدئومپنگ کرونایی جهان پیش از ورود این ویروس به کشور در برج آزادی تهران به منظور همدردی با مردم جهان نمایش داده شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز