هشدار در مورد دست اندازی به منابع طبیعی

۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۲۱:۴۴:۰۶
کد خبر: ۱۰۱۴۱۴۷
هشدار در مورد دست اندازی به منابع طبیعی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه اگر قرار باشد جاده سلامت در دل الوند اجرایی شود به طور قطع در کاگروه امور زیربنایی استان مطرح می‌شود، گفت: بهتر بود دو مجموعه ذی نفع در جاده کشی در کوهستان الوند مجوز می‌گرفتند که آیا این اقدام لازم بوده یا خیر؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اسفندیار خزائی،  با اشاره به اینکه این مسیر از قدیم جاده بوده است، اظهار کرد: این مسیر از قدیم جاده‌ای بوده اقدام به رگلاژ کردند اما در این مسیر راه شکافی ایجاد نشده بلکه بخش هایی که به علت آبشویی گودال شده بود، تسطیح شده است.

او با تأکید بر اینکه به هیچ وجه نباید در این مسیر تردد ماشین آلات صورت بگیرد، یادآور شد: منابع طبیعی این پیشنهاد را می‌دهد که اگر قرار است این مسیر ایجاد شود باید برای پیاده روی و تفرج مورد استفاده قرار گیرد و به هیچ وجه تردد ماشین آلات نباشد مگر در صورت اضطراروبرای اطفاء حریق در مراتع بالادست و با تصمیم مدیریت بحران استان.

وی با بیان اینکه موضوع فعلاً در دست بررسی است، تصریح کرد: در این موضوع دو مجموعه ذی نفع هستند و به محض اینکه برای ما محرز شود عامل این اقدام چه دستگاهی بوده، براساس بند ۲ ماده ۱۲ قانون افزایش بهره‌وری خسارت وارده را از دستگاه مربوطه وصول می‌کنیم.

خزائی خاطرنشان کرد: اقدام صورت گرفته در این جاده راه شکافی نبوده چراکه اگر این گونه بود بحث کیفری می‌شود اما خوشبختانه در این اقدام حتی یک سنگ هم زخمی نشده و پوشش گیاهی از بین نرفته است.

وی با اشاره به اینکه جاده سلامت در حریم است و خارج از حریم نیست، بیان کرد: دو کیلومتر از این مسیر در داخل حریم است که با راه و شهرسازی بوده و دو کیلومتر خارج از حریم که با منابع طبیعی است و در این محدوده عرض جاده بیش از چهار متر نیست.

او ادامه داد: این مسیر دارای سه بخش است به طوریکه یک بخش ۲۰۰ متری که دارای عرض زیادی است، داخل محدوده واگذار شده به دهکده گنجنامه است و بقیه در محدوده راه و شهرسازی و منابع طبیعی است که عرض جاده سه تا چهار متر است.

خزائی با تأکید بر اینکه اجازه تردد در حریم منابع طبیعی را نخواهیم داد، یادآور شد: مجموعه‌های ذی نفع اعتقاد دارند که جاده سازی انجام نداده‌اند اما به نظر بنده بهتر بود مجوز می‌گرفتند که آیا این کار لازم بود یا خیر؟

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با اشاره به اینکه کار متوقف شده است، اظهار کرد: درخواست جلسه امور زیربنایی یا گردشگری به استانداری داده ایم تا این موضوع در جلسه بررسی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز