معاون مبارزه با جعل پلیس آگاهی پایتخت:

آزادسازی زندانیان با مدرک جعلی!/ کشف ۸ انبار لوازم یدکی خودرو تقلبی در تهران

۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۲:۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۰۱۴۶۱۷
آزادسازی زندانیان با مدرک جعلی!/ کشف ۸ انبار لوازم یدکی خودرو تقلبی در تهران
سرهنگ جهانگیر تقی پور از دستگیری برخی افراد که اقدام به آزادسازی زندانیان با مدرک جعلی کرده بودند، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ هر شخصی که مهر یا منگنه یا علامت یکی از شرکت‌های غیر دولتی که مطابق قانون تشکیل شده یا یکی از تجارت خانه‌ها را جعل کند یا با علم به جعل استعمال نماید، علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از سه ماه تا دو سال محکوم خواهد شد. مقوله ای که به نظر می رسد قسمت خسارت وارده آن بر مردم بسیار چشم گیر است و در برخی قسمت ها عملا منجر به بازی کردن با جان مردم بواسطه فروش اجناس غیر استاندارد می شود.

سرهنگ جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، در این خصوص گفت: در راستای شناسایی و مبارزه با جرائم جعل و کلاهبرداری در سطح پایتخت، کاراگاهان معاونت جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت موفق به شناسایی و دستگیری 5 باند حرفه ای شدند.

او افزود: این افراد زندانیان را با کفالت های جعلی آزاد کرده و در این راستا اقدام به جعل مدارکی می کردند و به صورت غیرقانونی آن ها را رها می کردند.

این مقام انتظامی در خصوص سایر جرائم مرتکب شده از سوی این باندها اظهار کرد: این باندها در عرصه لیزینگ خودرو نیز با جعل اسناد اقدام به کلاهبرداری از مشتریان کرده اند که یک باند نیز در این عرصه در سطح پایتخت دستگیر شد.

سرهنگ تقی پور با اشاره به سایر نمونه های دستگیر شده در قسمت جعل گفت: یک باند دیگر در روزهای اخیر دستگیر شد که با تولید برندهای تقلبی لوازم یدکی غیراستاندارد در اختیار  مردم قرار می دادند. در این راستا 8 انبار مملو از قطعات تقلبی خودرو کشف و 8 نفر نیز دستگیر شدند.

او اضافه کرد: این افراد با جان مردم بازی می کردند و پلیس نیز با برخورد جدی به مقابله با آن ها خواهد پرداخت. این انبارها غالبا در شهرک های اطراف تهران بوده اند و در آنجا به فعالیت می پرداخته اند.

سرهنگ تقی پور ادامه داد: در این انبارها اجناس تقلبی را با جعل برند به عنوان کالای خارجی و مرغوب به فروش می رساندند.

معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران در خصوص استفاده از ترفندهای جعل در شرکت های هرمی گفت: در این عرصه 25 نفر بازداشت شدند. این باند در گذشته در استان های مرکزی و لرستان مشغول به فعالیت بود و پس از گسترش در سراسر کشور به فعالیت پرداخته است و افراد زیادی را در سطح کشور فریب داده بودند که با تلاش های شبانه روزی موفق به کشف این باند نیز شدیم.

انتهای پیام: 3.5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز