در مراسم بهره‌برداری از توسعه خدمات دیجیتال ایرانسل؛

بیش از هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند/ پیشنهادات وزیر ارتباطات به اپراتور ایرانسل

۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۲:۰۰:۰۷
کد خبر: ۱۰۱۴۶۷۹
بیش از هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند/ پیشنهادات وزیر ارتباطات به اپراتور ایرانسل
در راستای تحقق شعار «دسترسی همگانی»، بیش از ۱۰۰۰ روستای دیگر کشور نیز به شبکه ملی اطلاعات ایران متصل شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست آیین «بهره‌برداری از توسعه خدمات دیجیتال ایرانسل»، صبح امروز مورخ شنبه ۲۴ خردادماه، با حضور وزیر ارتباطات و به میزبانی شرکت ایرانسل برگزار شد. 

در این مراسم در مجموع ۱۰۳۴ روستا با سرمایه ۳۰۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی صدر جدول دسترسی به شبکه ارتباطی را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص دادند.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تبریک برقراری ارتباط روستا‌های کشور به شبکه ملی اطلاعات ایران گفت: با توجه به تلاش‌هایی که اپراتور‌های ارتباطی در برقراری ارتباطات دارند، توجه و تلاش‌های لازم، انجام شده است و تمام سعی خود را می‌کنیم که همه‌ی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات وصل شوند.

جهرمی عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه دولت متکلف شده است که تا پایان سال اجرای برنامه ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند و تمام تلاش ما بر این محور است که این اتصال به صورت صددرصدی انجام شود.

او در ادامه با اشاره به تلاش‌های شرکت ایرانسل برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات، بیان کرد: بسیاری از این مناطقی که امروز به شبکه ملی اطلاعات وصل شدند، مناطق صعب‌العبوری بود که با تلاش‌های استانداری و نمایندگان و همکاران ما صورت گرفت، رساندن خدمات به این مناطق کار دشواری نیست، ولی رساندن ظرفیت ۹۰ درصدی به ۱۰۰ درصدی کار سخت و پرزحمتی است که با مدد و همدلی تمام تیم‌های اجرایی به آن خواهیم رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: نتیجه این کار رسیدن به عدالت ارتباطی است که در بستر عدالت اجتماعی بهره می‌گیرد. ما در شیوع ویروس کرونا شاهد این بودیم که آموزش، سرگرمی، اقدامات بسیج ملی مبارزه با کرونا و... تحت اینترنت و فضای مجازی انجام شد و همه این موارد اهمیت دو چندان شبکه ملی اطلاعات را نشان می‌دهد.

آذری جهرمی افزود: ایرانسل در مسیر تحول دیجیتال پیشتاز بوده و در کلاس رقابت با دیگر اپراتورها اولویت اول را داشته و میدان را برای همه به ویژه جوانان و شرکت‌های استارت‌آپ‌ها باز کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارائه پیشنهاد به ایرانسل گفت: باید ببینیم که بزرگ‌ترین اپراتور دیجیتال ایران در یک ماه می‌تواند به انقلاب تولید محتوا در کشور برسد یا نه؟! قول می‌دهیم ما هم با همان رویکرد ضد انحصارگرانه از شما حمایت می‌کنیم.

او افزود: من پیشنهاد می‌کنم برای حفاظت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی نگاهی به رسیدن به فضایی امن برای این گروه سنی داشته باشید، همان‌طور که ما وارد عرصه تولید محتوا شدیم، شما هم برای تولید محتوای سالم برای کودکان و نوجوانان دست به کار شوید.

آذری جهرمی عنوان کرد: شما می‌توانید به عیدانه این افتتاح و طرح‌ها، طی پیامک‌های اینترنتی یک یا دو گیگابایت اینترنت رایگان به مردم این مناطق اینترنت رایگان بدهید تا در ابتدای اجرای این طرح استفاده کنند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز