تشریح علل آتش سوزی در جنگل های کردستان

۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۲۱:۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۰۱۴۹۰۰
تشریح علل آتش سوزی در جنگل های کردستان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: هر ساله به افزایش گرما در تابستان شاهد آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها می شویم لذا ضرورت دارد با اقدامات پیشگیرانه و آگاه سازی مردم از وقوع و گسترش آن جلوگیری کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سعدی نقشبندی گفت: تاکنون ۱۰ فقره حریق به مساحت ۶۵ هکتار در استان رخ داده که بیشترین مقدار در شهرستان سنندج با ۳۳ هکتار بوده است.

او افزود: بر اساس آمار ارسالی از پاسگاه‌های ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها، طی سال گذشته در مجموع 271 فقره حریق به مساحت دو هزار و 655 هکتار در سطح عرصه‌های طبیعی استان به وقوع پیوسته ‌است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان بیان کرد: بیشترین حریق از نظر تعداد، مربوط به شهرستان بانه با 76 فقره و کمترین مورد در شهرستان دهگلان با 6 حریق بوده ‌است.

نقشبندی ذکر کرد: همچنین بیشترین حریق از نظر مساحت مربوط به شهرستان سقز با مساحت بیش از 832 هکتار و کمترین سطح سوخته مربوط به شهرستان دیواندره با مساحت 44 هکتار بوده ‌است.

او به برخی علل آتش‌سوزی‌ در استان اشاره کرد و گفت: تبدیل اراضی ملی به زمین‌های زراعی توسط کشاورزان، بی‌توجهی چوپان‌ها، شکارچیان، رهگذران، اختلافات قومی و عشیره‌ای و اجتماعی، آتش زدن بوته‌زارها و بیشه‌ها برای از بین بردن جانوران مضر توسط روستاییان و کشاورزان و موارد دیگر که در این عرصه‌ها مشغول به کار هستند، پرتاب سیگار یا کبریت روشن در مسیر جاده‌ها، سهل‌انگاری گردشگران که به‌منظور تفریح و تفرج آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی و پس‌چر مزارع و سرایت آن به عرصه‌های جنگلی و مرتعی، استقرار پوشش علوفه‌ای متراکم در سطح مراتع و زیراشکوب اراضی جنگلی و غیره ازجمله عوامل آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز