معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اصلاح قانون توسعه اشتغال روستایی به مجلس رفت/ ۷۰ درصد از کارگران روستا تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند

۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۲:۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۰۱۴۹۳۷
اصلاح قانون توسعه اشتغال روستایی به مجلس رفت/ ۷۰ درصد از کارگران روستا تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند
عیسی منصوری گفت: در حال حاضر اصلاح قانون توسعه اشتغال روستایی و عشایری را به مجلس شورای اسلامی ارائه دادیم که ان‌شاءالله در دستور کار قرار گیرد و تصویب شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح‌هایی که این وزارتخانه به مجلس جدید ارائه داده است، گفت: ما چندین لایحه را به مجلس دهم شورای اسلامی ارائه دادیم که در حال حاضر در نوبت صحن است و انتظار داریم مجلس یازدهم رسیدگی به آنها را در دستور کار خود قرار دهد و آنها را به تصویب برساند.

او افزود: برنامه اشتغال روستایی با ضعف‌هایی برای نیروی کار مواجه است. بر اساس آمارهای رسمی از ۱۹۷ هزار شغل ایجاد شده طی دو سال گذشته در مناطق روستایی، مرزی و عشایری فقط حدود ۳۰ درصد از شاغلان تحت پوشش بیمه قرار دارند و حدود ۷۰ درصد نیز از خارج حمایت بیمه‌ای هستند که یکی از معضلات کارگران این مناطق است.

منصوری تصریح کرد: در گام اول به دنبال ایجاد جریان شغلی در مناطق روستایی بودیم اما بپذیریم که با توجه به شرایط اقتصادی، شرایط کارفرمایان هم سخت می‌شود. البته به موضوع حمایت‌های بیمه‌ای هم توجه ویژه داریم تا نیروی کار شاغل در مناطق روستایی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی یا صندوق بیمه روستاییان و عشایر قرار گیرند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر اصلاح قانون توسعه اشتغال روستایی و عشایری از موضوعاتی است که مورد بحث ما بود و امیدواریم مورد تصویب مجلس قرار گیرد.

او افزود: بحث اختصاصی کردن رشته‌های پرظرفیت برای رشد و افزایش اشتغال را هم اخیرا به مجلس ارائه دادیم تا انشالله در دستور کار قرار گیرد چون طرحی نوین است که تاکنون وجود نداشته است.

منصوری اظهار کرد: جدا از این موضوع، رایزنی‌هایی را با فعالان و صاحب نظران حوزه اقتصادی که در مجلس حضور دارند، انجام دادیم تا ان‌شاءالله شاهد گشایش در کسب و کار باشیم.

انتهای پیام: 2.5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز