رئیس انجمن متخصصان داخلی:

تب کریمه کنگو شیوع پیدا نکرده است/ مردم از مصرف گوشت خام و نیمه‌خام پرهیز کنند

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۲:۰۰:۳۶
کد خبر: ۱۰۱۵۰۷۴
تب کریمه کنگو شیوع پیدا نکرده است/ مردم از مصرف گوشت خام و نیمه‌خام پرهیز کنند
ایرج خسرونیا گفت: اغلب افراد در معرض بیماری تب کریمه کنگو از آموزش‌های مناسب در زمینه مصونیت در برابر این بیماری برخوردار نیستند و همین امر باعث افزایش ابتلایان به این بیماری می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ هر ساله در فصل گرما شاهد هشدارهای فراوان از سوی وزارت بهداشت و درمان درباره شیوع تب کریمه کنگو هستیم. تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و دام است که در صورت ابتلا مرگ را برای فرد به دنبال دارد.

 ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصان داخلی، در این خصوص گفت: در سال‌های اخیر شاهد بروز تب کریمه کنگو در فصل گرما هستیم، اما این بیماری به شکل همه‌گیر نیست، بلکه دامپروران، چوپان‌ها، قصاب‌ها، شکارچی‌ها و هر شغلی که با دام در ارتباط است، در معرض ابتلا به این بیماری است.

او تاکید کرد: برخی از  افراد که به مصرف گوشت خام عادت داشته یا گوشت را از کنار جاده‌ها و بدون مهر استاندارد از سوی نهادهای بهداشتی مربوطه خریداری می کنند، نیز در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

این پزشک متخصص افزود: باید در مصرف گوشت حیوانات وحشی همچون گراز، خرگوش و دیگر حیواناتی بیابانی اجتناب کرد، چون احتمال آلودگی گوشت آنها وجود دارد.

خسرونیا گفت: تب کریمه کنگو شیوع کامل پیدا نکرده اما خطرناک است و در صورت ابتلا، فرد باید به مراکز درمانی مراجعه و پزشکان و تیم درمان نیز موظفند تا وزارت بهداشت و مسئولان امر را از این بیماری و علائم آن در فرد مطلع کنند.

او با بیان اینکه در فصل گرما شاهد افزایش گزیدگی‌ها هستیم، اظهار کرد: در این فصل ضدعفونی کردن آغل‌ها، طویله‌ها و کوتاه کردن پشم گوسفند و کار با دستکش نیز  می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌ها را  کاهش دهد.

 خسرونیا افزود: اغلب افراد در معرض بیماری تب کریمه کنگو از آموزش‌های مناسب در زمینه مصونیت در برابر این بیماری برخوردار نیستند و همین امر باعث افزایش ابتلایان به این بیماری می‌شود.

انتهای پیام: 2.5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز