مدیرعامل کانون جهانگردی:

هزینه اقامت در هتل‌های کپسولی بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است/استقرار هتل‌های کپسولی در اطراف تهران

۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۰۹:۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۰۱۵۱۷۶
هزینه اقامت در هتل‌های کپسولی بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است/استقرار هتل‌های کپسولی در اطراف تهران
با حضور مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران از نخستین نمونه از هتل های کپسولی ایران رونمایی شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حسین اربابی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران گفت: امروز  از هتل‌های کپسولی در ایران رونمایی شد. به صورت  گسترده هیچوقت این کار را انجام نداده بودیم شاید فلسفه اصلی این کار بیشتر برمی‌گردد به مدل‌های اقتصادی از یک طرف بسیار به صرفه بوده و بتواند  سفرهای ارزان قیمت را به خوبی مدیریت و هدایت کند.

او افزود: بخش عمده‌ای از گردشگری تجهیز مقصد است زیرا گردشگری بدون تجهیز مقصد سرانجام مطلوبی ندارد. مقاصد مختلفی در حوزه گردشگری داریم که این مقاصد مختلف الزاما باید تجهیز شوند اما چه از نظر اقتصادی و چه از نظر مباحث مربوط به زیست محیطی و اتفاقات مختلف دیگر ممکن است که در خصوص اقامتگاه‌ها نتوانیم  اقامتگاه‌هایی را با سازه‌های سنگین ایجاد کنیم اما هتل کپسولی هم به کاهش هزینه ها کمک می‌کند هم به مسائل زیست محیطی کمک می‌کند.

 مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران اظهار کرد: تلاشمان این است که بیشتر در اماکنی که اقامتگاه‌ها به صورت موقتی هستند این ها را به کار بگیریم مثل اکوکمپ‌ها و فضاهای خارج از شهر و فضاهایی که در شهر هست و معمولا مردم در آن محل ها برای اقامت معطل می شوند، بتوانند از این هتل کپسول استفاده کنند.

اربابی در خصوص صرفه جویی هزینه ها در این طرح اذعان کرد: هزینه‌های سرمایه‌گذاری‌ این طرح به نسبت اقامتگاه‌های دیگر کمتر از یک دوم است، به همین دلیل قیمت تمام شده بسیار پایین بوده و می‌تواند برای مردم هم یک اقامت ارزان اما موقت را به ارمغان بیاورد که هزینه هر شب اقامت در این هتل ها می تواند چیزی حدود 50 تا 100 هزار تومان باشد.

او افزود: تقریبا همه کشورهای دنیا این هتل های کپسولی را تولید می کنند که ما نمونه‌ اولیه‌ آن را وارد کردیم و فرایند مهندسی معکوس در دستور کار قرار گرفته است اما تا زمانی که اتفاق بومی‌سازی انجام شود فعلا از همین‌ هتل های کپسولی در مکان‌های مختلفی که برای این کار دیده شده و بررسی شده استفاده می کنیم.

اربابی در خصوص مناطق پایلوت برای اجرای این طرح گفت: دامنه استفاده از این هتل ها در مناطق جغرافیایی مختلفی است، مثلا ما چندین نقطه در اطراف تنها به عنوان کمپ‌های گردشگری در نظر گرفته ایم همچنین در اقامتگاه‌های کویری و کمپ‌ها می توانیم از این هتل ها استفاده کنیم.از دیگر مکان هایی که این هتل ها قابل استفاده است می توان به فرودگاه‌های شهرهای بزرگ، بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های قطار و پایانه‌های مسافربری برون‌شهری می توان اشاره کرد.

 مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تشریح کرد: در مرحله اول ما روی 200 عدد از هتل های کپسولی برنامه‌ریزی کردیم البته یک برنامه شش ماهه تا دو ساله داریم برای اینکه نقاطی که شناسایی شدند در حال حاضر بیش از 80 نقطه شناسایی شدند که به نظرم می‌آید بالغ بر 5 هزار کپسول نیازمند باشیم و امیدواریم که ظرف 2 سال بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم و یک اتفاق خوب را در حوزه گردشگری رقم بزنیم. 

اربابی در پایان گفت: قیمت‌های این هتل ها بسیار متنوع است. همان طور که انواع آن به تناسب خدمات و انعطافی که در جنس محصول هست متنوع هست معمولا بین 20 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان چنین هتل هایی ارزش دارند. آن چیزی که ما پیش بینی می‌کنیم این است که با توجه به اینکه طبیعت‌گردی در ایران رو به افزایش هست و واقعا یکی از اتفاقات خوب گردشگری این طرح است و در حال حاضر همراه با چادرهایی که مردم استفاده می‌کنند یکی از گزینه های بسیار خوب برای حفظ  محیط زیست خواهد بود. پیش بینی ما این است که در ایران بالغ بر 10 هزار کپسول نیاز داشته باشیم.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز