تحویل ۱۴۴محموله بین‌المللی تجهیزات مقابله با کرونا به هلال‌احمر

۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۱:۵۳:۳۷
کد خبر: ۱۰۱۵۲۳۵
تحویل ۱۴۴محموله بین‌المللی تجهیزات مقابله با کرونا به هلال‌احمر
رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت:‌ ۱۴۴ محموله بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه تجهیزات مورد نیاز مقابله با ویروس کرونا از کشورهای مختلف در اختیار این جمعیت قرار گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امروز روز یکشنبه در آیین بسته بندی و توزیع دو هزار بسته غذایی کمک های مردمی موسسه خیریه بین المللی مادران ضد فقر در ایالات متحده (MAP) به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای خانواده های نیازمند و متاثر از کرونا در استان های تهران و البرز با اولویت خانوارهای بالای پنج نفر که در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد.

کریم همتی،رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: از زمان شیوع کرونا در کشور با رایزنی در سطح بین المللی، توانستیم این ۱۴۴ محموله خارجی را وارد کشور کنیم که همه اقلام و تجهیزات یادشده با سازوکار ستاد مرکزی کرونا در میان مراکز درمانی توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: در مجموع تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان کمک های مردمی شامل ۷۵ میلیارد تومان کمک غیرنقدی و ۳۵ میلیارد تومان کمک های نقدی افراد خیر و نیکوکار در حوزه کرونا توسط هلال احمر جمع آوری شده است.

همتی درخصوص نحوه توزیع این دو هزار بسته غذایی بین خانواده های نیازمند با اولویت خانوارهای بالای پنج نفر نیز گفت: مقرر شد تعداد هزار و ۶۵۰ بسته غذایی در استان تهران و ۳۵۰ بسته غذایی نیز با حفظ کرامت انسانی در استان البرز توزیع شود.

او ادامه داد: در بحران شیوع بیماری کرونا بعد از شرایط جنگ تحمیلی و حتی بیشتر از آن و با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، همدلی بی نظیری در کشور ایجاد شد که با تلاش‌های انجام شده توانستیم مشکلات ناشی از این بیماری را کنترل کرده و به رغم وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه، این بیماری و اثرات مخرب ناشی از آن را مدیریت کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به دیدار با سفیر سوئیس و رییس دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران افزود: با وجود درخواست برای ایجاد کانال مالی برای دریافت کمک‌های نقدی بین المللی در مدیریت بیماری، هیچ کمکی در این زمینه به ما نشد اما با وجود کمبود امکانات و با همراهی و همدلی خیرین، داوطلبان و نیکوکاران توانستیم این بیماری منحوس را که اثرات آن علم‌گیر بود، شکست دهیم.

او تصریح کرد: برای تحقق این امر مهم، خیرین هرآنچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و هلال‌احمر واسطه خیری میان مردم نیازمند و خیرین شد تا کمک‌ها را به دست خانواده های نیارمند و متاثر از کرونا برسانیم.

همتی همچنین به کمک‌های خیرین برای تامین ۱۰۰ دستگاه ونتیلاتور نیز اشاره کرد و افزود: خیرین و داوطلبان همیشه همراه هلال‌احمر بودند و جمعیت هلال‌احمر توانست پا به پای سایر نهادها، کمک‌های مردمی را برای توزیع در میان خانواده های نیازمند متاثر از کرونا جمع آوری کرده و در میان آنان توزیع کند.

رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: در روزهای گذشته با تلاش مسئولان، کارکنان، داوطلبان و امدادگران جمعیت انتخابات خوبی با حضور بیش از ۳۱۵ هزار داوطلب در سراسر کشور که رقابتی میان خیرین و نیکوکاران بود برگزار شد که درخواست من از همه مسئولان این است که به جمع سرخپوشان هلال‌احمر بپیوندند زیرا هرچه خانواده هلال گسترده تر باشد، مردم احساس آرامش بیشتری خواهند داشت و می توانیم چه در حوادث و بحران‌ها و چه در شرایط عادی در کنار مردم عزیزمان باشیم.

هر بسته غذایی کمک های مردمی موسسه خیریه بین المللی مادران ضد فقر در ایالات متحده(MAP) که با مجوز و بدون تصمیم سازی، پروژه های مشارکت موسسه خیریه نیک گامان جمشید تهران را حمایت می کند، شامل ۲۰ کیلوگرم برنج، سه کیلوگرم مرغ، دو کیلوگرم مغز ران گوساله، دو کیلوگرم گوشت چرخ کرده، سه عدد رب، دو قوطی تن ماهی، سه بسته ماکارونی، دو کیلو گرم لوبیا، دو کیلو گرم عدس، دو کیلو گرم سویا، سه بطری روغن یک لیتری، یک بسته بیسکوییت، دو کیلو گرم قند، نیم کیلوگرم چایی، یک کیلو گرم نخود می باشد که  ارزش هر بسته حدود یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

در آیین بسته بندی و توزیع دو هزار بسته غذایی میان خانوارهای نیازمند با اولویت خانوارهای بالای پنج نفر در ورزشگاه آزادی تهران، رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، فرماندار تهران، مدیرعامل خیریه نیک گامان جمشید،رییس مجمع خیرین استان  تهران و مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران حضور داشتند.

نظر شما