معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی مطرح کرد:

شیوه جدید سارقین خودرو برای فرار از چنگال پلیس/ کیفیت پائین قفل خودروهای داخلی یکی از علل اصلی سرقت خودروهاست

۱۳۹۹/۰۳/۲۷ - ۰۶:۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۰۱۵۴۱۶
شیوه جدید سارقین خودرو برای فرار از چنگال پلیس/ کیفیت پائین قفل خودروهای داخلی یکی از علل اصلی سرقت خودروهاست
سرهنگ خدایی با تشریح شیوه جدید سارقین خودرو برای فرار از چنگال پلیس گفت: سارقین خودرو اقدام به خرید خودروهای تصادفی کرده و قسمت‌هایی از آن‌ها که شماره شاسی و سایر قطعات روی آن درج شده است را جدا می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرقت خودرو و لوازم آن به گفته مقامات انتظامی شهر تهران یکی از پرتکرارترین جرائم طی ماه های اخیر پایتخت بوده است. جرائمی که هر روز برای ارتکاب آن شیوه‌های جدیدی توسط مجرمین به کار گرفته می شود. از سوی دیگر شاهد هستیم معمولا سارقین پس از سرقت و برای ریسک کمتر، بدنه خودرو را به اوراق‌چی‌ها می‌فروشند. سارقین با جدا کردن موتور، باتری و سایر قطعات ارزشمند و گران ریسک پیدا کردن ماشین را کم می‌کنند. روش‌هایی که غالبا برای فرار از دست مامورین انتظامی رقم می‌خورد.

سرهنگ علی خدایی، معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی پایتخت، گفت: امروزه سارقان ابزارهایی را به صورت دست ساز تهیه می‌کنند که قفل های با کیفیت پایین خودروها داخلی و خارجی را تخریب کرده و بدین وسیله اقدام به سرقت خودروها و یا محتویات داخل آن می کنند.

او افزود: این قبیل افراد حتی میخ هایی طراحی کرده اند تا در زیر چرخ های پلیس انداخته و با پنچر کردن لاستیک ماشین های پلیس مانع از تعقیب آن ها شوند. 

معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: به علت اینکه قفل خودروهای داخلی از کیفیت پائینی برخوردار است به وسیله برخی کلیدها که توسط سارقین طراحی شده به راحتی باز می‌شوند.

این مقام انتظامی گفت: در طرح اخیر پلیس آگاهی تهران بزرگ، ده‌ها فقره از این قطعات دست ساز کشف شد و سازنده‌ها و استفاده کنندگان از این ابزار نیز دستگیر شدند.

سرهنگ خدایی با تشریح شیوه جدید سارقین خودرو برای فرار از چنگال پلیس اذعان کرد: سارقین خودرو اقدام به خرید خودروهای تصادفی کرده و قسمت هایی از آن ها که شماره شاسی و سایر قطعات روی آن درج شده است را جدا کرده و بر روی خودروهای سرقتی نصب می کنند تا خودروی سرقتی شناسایی نشود.

او در تشریح این اقدام افزود: در این اقدام سارقین صرفا به سمت خودروهایی می روند که تصادف شدید داشته و قیمت پائینی دارند تا در ابتدا هزینه زیادی متحمل نشوند. در این طرح مجرمانه خودرو رنگ و هم مدل سرقت می‌شود تا پلیس کمتر به آن‌ها شک کند. سارقین از شماره موتور نیز استفاده می‌کنند و با نصب آن روی خودروی سرقتی، عملا خودروی سرقتی به وسیله نقلیه جدید تبدیل می‌شود.

معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی پایتخت در پایان گفت: این اقدام یکی از پیچیده‌ترین روش‌های سرقت است که همکاران ما در اداره آگاهی با تلاش‌های فراوان توانستند چند مورد از آن را کشف کنند.

انتهای پیام: 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز