اعلام حداکثر افزایش شهریه مدارس غیردولتی/ لغو مجوز در انتظار مدارس غیردولتی متخلف/ تماس با سامانه ۴٣١٧ برای شکایت از عملکرد مدارس غیردولتی

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۰۸:۵۶:۴۲
کد خبر: ۱۰۱۵۶۲۴
اعلام حداکثر افزایش شهریه مدارس غیردولتی/ لغو مجوز در انتظار مدارس غیردولتی متخلف/ تماس با سامانه ۴٣١٧ برای شکایت از عملکرد مدارس غیردولتی
رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: بالاترین میزان شهریه در کل کشور برای مقطع ابتدایی ۱۲ میلیون تومان برای متوسطه اول ۱۴ میلیون تومان و برای متوسطه دوم ۱۷ میلیون تومان است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست  زینی وند،  معاون  وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی امروز دوشنبه 26 خردادماه 99 برگزار شد.

زینی وند در ابتدای نشست گفت: قانون شورای آموزش و پرورش برای توسعه خدمات آموزش و پرورش ایجاد شده است که اجرای قانون شوراها در راستای تعامل با وزارت کشور برقرار شد.

معاون  وزیر تاکید کرد: مهمترین اقدامات شوراها در زمینه آموزش و پرورش است .۹۷ درصد رشد درآمد ها از محل درآمدی شوراها است. همچنین نیاز شوراها برنامه ریزی و تدوین است.

او افزود: خوشبختانه آیین نامه طرح و جذب سمن ها و آیین نامه مناطق مرزی تدوین شد و در شرف تصویب است. آیین نامه مناطق آزاد نیز در مرحله نهایی ابلاغ است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ادامه داد: در حال حاضر شوراهای آموزش و پرورش یکی از جدی ترین شوراها در دستورکار استانداران و فرمانداران است. البته این شوراها با ۱۳ دستگاه در تعامل هستند و عدم ضمانت دستگاه ها به پاسخگویی یکی از مشکلات ما بود و در آخرین جلسه پیشنهاد دادیم ستاد راهبردی شورای آموزش و پرورش با ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شود.

او در راستای ارتقای کیفیت آموزش طراحی طرح آشتی با آموزش در مناطق محروم را مطرح کرد و‌ افزود: هم اکنون این طرح در خراسان جنوبی به دو شکل گروهی و انفرادی برگزار می‌شود.در شیوه گروهی در یک‌محل مشترک تلویزیون و دستگاهها تجهیز می شود و از ظرفیت آموزش از راه دور استفاده می شود در آموزش ها انفرادی نیز از طریق ارائه دستگاههای هوشمند آموزش انجام می‌شود.

زینی وند گفت: کلاس های مدارس غیر دولتی در آموزش و آزمون های آنلاین به شکل مناسب تشکیل شد. او تاکید کرد ۱۵ درصد شهریه برای برنامه های پرورشی ارائه شده و ۳۰برنامه اجرای در ۱۸۰مدرسه برگزار شد.

به گفته او کتابچه کیفیت بخشی و آموزش های آنلاین از آبان ۹۸در نظر گرفته شد.توانمندسازی نیروی انسانی از دیگر اقدامات است انجام شده در سال های اخیر بکارگیری معلمان از طریق گزینش بود.

معاون وزیر تناسب در رشته تحصیلی و تدریس معلم و برگزاری دوره های آموزشی را از دیگر اقدامات دانست و افزود: در سال ۵٠هزار نیروی انسانی تحت آموزش قرار می گیرند که آموزش ها بر اساس آموزش آنلاین  بوده و در پایان نیز کارت صلاحیت حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

زینی وند حقوق و بیمه معلم را در شهریه دانش آموزان تاثیرگذار دانست و گفت: الگوی اخذ شهریه نباید سلیقه‌ای باشد و بر اساس سامانه سواد و سامانه تامین اجتماعی براساس بیمه معلمان است. به گفته او امسال ١٣٨هزار نیرو در مدارس غیر دولتی بیمه شدند.

او تأکید کرد:  ما از ۱۳ آیتمی که برای تعیین الگوی شهریه داریم ۴ آیتم را کف و سقف برایش در نظر گرفتیم. به طور مثال در بحث نرخ اجاره بها شورای تعیین شهریه را مکلف کردیم که این کف و سقف را مشخص کنند و مبنا قرار دادیم.

معاون وزیر در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص سقف شهریه ها در سال تحصیلی در مقاطع تحصیلی گفت: الگوی شهریه ما در ستاد تنظیم بازار مطرح شد و مصوب گرفته. میانگین افزایش شهریه ۲۳ درصد است. سقف افزایش ۳۰ درصد است و حداقلش ۱۵ درصد است. بالاترین میزان شهریه در کل کشور برای مقطع ابتدایی ۱۲ میلیون تومان برای متوسطه اول ۱۴ میلیون تومان و برای متوسطه دوم ۱۷ میلیون تومان است و شامل شهریه و فوق برنامه است. 

وی تاکید کرد: شورای نظارت بر بحث الگوی شهریه نظارت دارد و سال گذشته ۴۵ مدرسه در بحث دریافت وجه خارج از قانون مصوب شناسایی شدند که ۷ مدرسه برند ما لغو مجوز شدند و تعداد زیادی دلیلش دریافت شهریه اضافه اخطاریه دریافت کردند. هر مدرسه‌ای که در شرایط کرونا هزینه فوق برنامه آموزشی اخذ کرده اند یا باید به اولیا برگردانند یا برای شهریه سال آینده در نظر بگیرند. همین دیروز اولیایی اعلام کرد ۱۷ میلیون شهریه برای مدرسه‌ای ابتدایی گرفته شد و همان دیروز پیگیری شد.

به گفته او اگر مدارس هزینه فوق برنامه گرفته باشد باید شهریه اخذ برگردانده شود و والدین در صورت لزوم با سامانه ۴٣١٧تماس گرفته و شکایت ها در زمینه اخذ شهریه اطلاع رسانی کنند.

زینی وند درباره عملکرد شوراهای آموزش و پرورش گفت: عملکرد شوراهای آموزش و پرورش در آموزش آنلاین قابل قبول است.

او افزود: آموزش های الکترونیکی نمی‌تواند جای معلم را بگیرند و در تمامی دنیا آموزش آنلاین یک آموزش مکمل است. شبکه شاد تحول در شیوه های آموزشی بود.

مهاون وزیر تاکید کرد: در دو سال گذشته ١۴پژوهش انجام شده است.مدارس غیر دولتی عین عدالت آموزشی است.

او درباره شهریه پیش دبستانی های غیر دولتی گفت: شهریه بر اساس الگو است یعنی ٨٠ درصد شهریه مدرسه اخذ می شود.

معاون وزیر  افزود: مجوز مهدکودک ها بر عهده سازمان بهزیستی بوده و بررسی محتوای آموزشی بر عهده وزارت آموزش و پرورش است.

او گفت: در سامانه کارا از سه هفته قبل زمینه فعالیت مدارس غیر دولتی در نظر گرفته شده که تاکنون ٢٣هزار موسس در مدارس غیر دولتی برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند.

او  در پاسخ به خبرنگار برنا درباره پایش کیفت آموزش تاکید کرد:  دو پایش و برنامه‌ریزی های انجام شده و کیفت ها به شکل موضوعی برگزار شده است.

در ادامه‌ی برنامه اپلیکیشن سام که سامانه خدمات مردمی درباره نحو اخذ شهریه، وجود مدارس اطراف منزل افراد ، امکانات و اخبار درباره مدارس را اطلاع رسانی می‌کند، رونمایی شد. همچنین در این سامانه میزان قرار دادهای اولیا با مدارس غیر دولتی بارگذاری شده و هرگونه شکایت و نظرسنجی در این سامانه ثبت می شود.

//انتهای پیام:2

نظر شما