مدیر عامل سازمان پسماند شهر تهران:

هدف ما دفن کمتر پسماند است

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۰۹:۵۸:۱۸
کد خبر: ۱۰۱۵۶۸۱
هدف ما دفن کمتر پسماند است
آیین رونمایی از سامانه صورت وضعیت الکترونیکی، اپلیکیشن جمع آوری پسماند خشک آغاز و اجرای طرح کاپ که با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی و علیپور مدیر عامل سازمان پسماند برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ صدرالدین علیپور، مدیر عامل سازمان پسماند شهر تهران گفت: در شروع دوره جدید کاری اقدامات خود را منطبق با امور سایر کشورهای جهان انجام می دهیم. هدف ما دفن کمتر پسماند است و طرح کاپ در راستای اجرای یک الگو در سطح تمامی مناطق در دستور کار قرار گرفت.

علیپور افزود: بحث محیط زیستی و زباله گردی و نظافت شهر از بزرگترین معضلات طرح فعلی جمع آوری پسماند است.

 او ادامه داد: در حوزه مدیریت پسماند باید تمامی حوزه‌ها به کمک آیند زیرا نیازمند اقدامی گسترده و همه گیر است.

مدیر عامل سازمان پسماند شهر تهران گفت: روزانه هفت هزار تن پسماند عادی ۱۰۰ تن پسماند پزشکی و ۳۵ هزار تن نخاله جمع آوری می‌شود.

علیپور تصریح کرد: ۱۸ هزار کارگر در این حوزه داریم و ۵۵ هزار مخزن پسماند در شهر تهران مستقر کرده ایم و این در حالی است که ۴۵۰ غرفه بازیافت در شهر تهران فعال شده اند.

او افزود: ضروری است سهم تفکیک زباله برای اجرای طرح کاپ بالا برود و متناسب آن هم میزان استخراج انرژی از پسماند تولید شده بالا برود.

علیپور خاطرنشان کرد: طرح کاپ 6 محور اصلی دارد که اولین آنها تغییر فرمت مخزن گذاری ها برای جمع آوری زباله است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: ما ۱۱ ایستگاه میانی داریم که برای ساکنین اطراف آن تولید بو و شیرابه کرده اند.

علیپور تاکید کرد: برای حل این مشکل به سراغ طرح ام ار آف رفتیم که هم تفکیک حداکثری انجام می دهد و هم شیرابه ناشی از آن بازیافت می شود. قرار است این  دستگاه ها در ۴ پهنه در شهر تهران مستقر شوند که باعث از میان برداشتن ایستگاه های میانی می شوند.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز