شهردار تهران:

باید مدیریت پسماند را در میان مردم نهادینه کنیم/از محل سوزاندن پسماندها روزانه ۳ مگاوات برق تولید می‌شود

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۱:۰۴:۰۱
کد خبر: ۱۰۱۵۷۳۳
باید مدیریت پسماند را در میان مردم نهادینه کنیم/از محل سوزاندن پسماندها روزانه ۳ مگاوات برق تولید می‌شود
حناچی گفت: باید مدیریت پسماند را در میان مردم نهادینه کنیم. باید این امر تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود تا همگان به آن فکر کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پیروز حناچی، شهردار تهران گفت: ابعاد حاکمیتی مدیریت پسماند از ابعاد محلی آن بیشتر است و برای به نتیجه رسیدن آن باید تلاش بیشتری کرد. مطالعات کافی در این عرصه انجام شده است و آماده اجرا هستیم. باید مردم را در این عرصه با خود همراه کنیم.

او افزود: روزانه حدود 6700 تن زباله در تهران حمل می شود. هر چقدر بتوانیم این میزان را کمتر کرده و بیشتر بازیافت کنیم یک موفقیت بزرگ است. باید حجم زباله های را که به سمت ارادکوه می بریم کم و دفن زباله را کاهش دهیم.

شهردار تهران ادامه داد: در برخی شهرهای جهان فقط هفته ای یک بار زباله ها جمع می شوند و با مدیریت تولید زباله توسط خانواده ها به این نقطه رسیده اند. لندن نمونه بارز این طرح است.

او تصریح کرد: یکی از مکان های اصلی حضور موش ها در تهران سطل های روبازی است که امروز در سر خیابان ها تعبیه شده است. باید این زباله ها با درب های مناسب مسدود شود به شکلی که امکان خروج زباله از سطل ها وجود نداشته باشد.

شهردار تهران با اشاره به کارای طرح کاپ گفت: طرح کاپ می خواهد زباله کمتری تولید کند. زباله را قابل بازیافت کند و  زباله را کمتر دفن کند. این سیاستی است که در شرق آسیا اجرا می شود و مورد تایید سازمان ملل نیز قرار گرفته است.

او ادامه داد: در سفری که به برلین و وین داشتم شاهد بودم که مدیریت و از بین بردن زباله ها به سیستم خصوصی واگذار نشده بود و هدف خود را مالی ترسیم نکرده بودند بلکه اجرای صحیح آن مورد هدف بود و در اروپا هم در این رابطه نگاه حکومتی داشتند.

حناچی با اشاره به آشنا نبودن مردم با اجزای این طرح افزود: در تلاش هستیم از مبدا تا مقصد زباله ها را به صورت یکجا پایش و مدیریت کنیم.

شهردار تهران گفت: طرح تهران هوشمند به صورت کامل اجرا نشده است اما مقداری از آن در طرح کاپ عملی خواهد شد. میزان تولید زباله در کشور بسیار زیاد است و باید با آموزش این عرصه را ساماندهی کرد. این طرح از مجتمع های مسکونی آغاز خواهد شد که جمعیت های زیادی دارند. میزان حجم زباله های شهر تهران در دوره قبل بالاتر از 7000 تن بوده است. با طرح هایی مقداری از زباله ها از مبدا تفکیک شدند و دیگر به آراد کوه منتقل نشدند.

او افزود: تولید برق در ارادکوه آغاز شده است و از محل سوزاندن پسماندها روزانه 3 مگاوات برق تولید می شود. دولت نیز آماده تر شده است تا سرمایه گذاری بخش خصوصی را هموار کند. شهرداری تهران از وضعیت فعلی کودکان کار راضی نیست و در همین راستا به پیمانکارها اخطار داده شده است تا دیگر این اقدام را انجام ندهند.

حناچی در پایان گفت:خانم شیرزاد در شهر کرمانشاه توانست حجم زیادی از زباله ها را بازیافت و مدیریت کنند و ما در این عرصه از تجربیات ایشان استفاده کردیم.باید مدیریت پسماند را در میان مردم نهادینه کنیم. باید این امر تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود تا همگان به آن فکر کنند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما