کسبه پارکینگ پروانه به پارک شهر منتقل می‌شوند

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۱:۵۴:۰۶
کد خبر: ۱۰۱۵۷۷۰
کسبه پارکینگ پروانه به پارک شهر منتقل می‌شوند
شهردار منطقه 12 از انتقال کسبه پارکینگ پروانه به پارک شهر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست خبری در خصوص آخرین وضعیت بازارچه پروانه در محل شهرداری منطقه 12 برگزار شد.

علی محمد سعادتی شهردار منطقه 12 در خصوص آغاز مجدد فعالیت های جمعه بازار پروانه گفت: وظیفه ما این است که علاوه بر ملاحظات اقتصادی و کسب و کار بتوانیم شرایط بهینه ای برای انجام اینگونه فعالیت ها ایجاد کنیم و امنیت کسبه و مراجعه کنندگان را تامین کنیم.

سعادتی در ادامه گفت: آخرین قرارداد حقوقی پاساژ پروانه یک قرارداد سه ساله بوده است که بهمن ماه سال گذشته مهلت اجرای آن به پایان رسید.

شهردار منطقه12 تاکید کرد: البته در حین قرارداد هم تلاش شد تا اقداماتی برای ایمن سازی بهتر این مجموعه در برابر آتش سوزی انجام بگیرد اما تاکنون 27 اخطار در این زمینه از سوی آتش نشانی داده شده است.

سعادتی با اشاره به ریشه ای بودن مشکلات پارکینگ پروانه گفت: البته برخی از ایرادات این مجموعه باید ریشه ای با کار عمرانی برطرف شودو نمی توان با یک کار معمولی مشکل را بر طرف کرد. علیرغم پایان قرارداد کسب در پاساژ پروانه تا آخر فروردین ادامه پیدا کند اما به دلیل شیوع کرونا این موضوع محقق نشد و مجبور به تعطیلی فعالیت ها در این پارکینگ شدیم.

شهردار منطقه 12 اظهار کرد: شرایط به گونه ای است که امکان فعالیت جمعه بازار پروانه مجدد مهیا شده است و تلاش شهرداری منطقه 12 این است که بتوانیم با همکاری های فی ما بین با همه ذی نفعان بتوانیم مجدد فعالیت جمعه بازارها را رقم بزنیم.

همچنین محمد ندرلو، معاون خدمات شهری شهرداری منطقه 12 در این نشست خبری گفت: این جمعه بازار پذیرای 1100 غرفه بود و نزدیک به 2000 نفر در آن مشغول به کار بودند و هر هفته میزبان 21 هزار بازدید کننده بود.

او افزود: یکی از نکاتی که در اخطارهای ارائه شده به پارکینگ پروانه مطرح شده بود این است که میان غرفه ها هیچ مرز خاصی وجود ندارد تا مانع از گسترش آتش از غرفه ای به غرفه دیگر شود. در مجموعه پاساژ پروانه سیستم کشف اعلام و اطفای اتوماتیک حریق وجود ندارد و حتی مسیرهای فرار اضطراری به میزان کافی در این پاساژ وجود نداشت.

ندرلو تصریح کرد: یکی از دغدغه های ما در منطقه 12 جایگزینی فضایی برای فعالیت مجدد کسبه جمعه بازار پروانه بود. مکان های مختلفی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد هر کدام مشکلاتی دارد و نهایتا تصمیم گرفته شد تا این جمعه بازار به پارک شهر منتقل شود.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه 12 گفت: در پارک شهر در ضلع غربی می توان فضای مناسبی را برای برقراری جمعه بازار اختصاص داد و این موضوع با توجه به مخاطراتی که برای برگزاری چنین جمعه بازارهایی وجود دارد همخوانی دارد. 7.5 کیلومتر از ضلع غربی این پارک به حضور تولیدکنندگان صنایع دستی و کسبه پارکینگ پروانه اختصاص داده می شود.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز