معاون تشخیص سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور مطرح کرد:

فعالیت ۱۳۴۰ معلم تلفیقی در مدارس دولتی

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۰۶:۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۰۱۵۷۸۵
فعالیت ۱۳۴۰ معلم تلفیقی در مدارس دولتی
محمدحسن عظیم‌عراقی از فعالیت 1340 معلم تلفیقی در مدارس دولتی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ آموزش تلفیقی به این معناست که دانش‌آموزان نابینا، ناشنوا و دارای معلولیت جسمی و حرکتی می‌توانند مانند سایر کودکان از امتیازات نزدیک‌ترین مدرسه به محل زندگی بهره‌مند و در کنار سایر دانش آموزان علاوه‌بر تحصیل، مهارت‌های مورد نیاز برای حضور در جامعه و تعامل با دیگران را بیاموزد. افزایش مدارس تلفیقی یکی از اهداف در تحقق عدالت آموزشی است اما تحقق این مقوله با توجه به شرایط موجود در تمامی مدارس کشور نیازمند اقدامات متعدد از سوی مسئولان دارد.

محمدحسن عظیم‌عراقی، معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، در این زمینه گفت: برای دانش‌آموزان تلفیقی مناسب‌سازی در  بخش‌های مختلف انجام می‌شود چون مناسب‌سازی فقط شامل مناسب‌سازی فضا نیست. این در حالی است که برخی از افراد بر این باورند که مناسب‌سازی فضا فقط شامل ایجاد رمپ یا تغییرات در سرویس بهداشتی مدارس می‌شود.  

او افزود: مناسب‌سازی باید از معلمان انجام شود و در این روند معلم تحت آموزش قرار بگیرد. هرچند برخی والدین از اینکه فرزندشان در کنار یک دانش آموز نابینا در یک کلاس می‌نشیند، معترض هستند. در این باره به معلمان مدارس عادی و معلمان تلفیقی آموزش داده می‌شود.

 این مقام مسئول تاکید کرد: برخی مدارس به‌شکل تلفیقی به آموزش می‌پردازند تا بتوانند اقدامات مناسب فرهنگی در راستای پذیرش تغییرات دانش آموز استثنایی را آموخته و کم و کیف تدریس این دانش آموزان را بیاموزند.

عظیم عراقی افزود: در این روند می‌توان با مشکلات دانش آموزان استثنایی، معلمان، دانش آموزان و والدین آشنا شده و دانش آموزان استثنایی می‌توانند با دانش آموز عادی دوست شود و به کسب مهارت در کنار یکدیگر بپردازند.  

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون هزار و 340 معلم تلفیقی در مدارس دولتی به فعالیت مشغول هستند. 

انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز