یک عضو کمیته کشوری کرونا مطرح کرد:

وضعیت سوپرقرمز در برخی استان‌های کشور/ واکسن کرونا تا سه ماه دیگر به بازار می‌آید!

۱۳۹۹/۰۳/۲۷ - ۰۵:۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۰۱۵۸۴۸
وضعیت سوپرقرمز در برخی استان‌های کشور/ واکسن کرونا تا سه ماه دیگر به بازار می‌آید!
مسعود مردانی نسبت به وضعیت برخی استان‌ها در خصوص شیوع کرونا هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری کرونا، درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: در روزهای اخیر بسیاری از استان‌های کشور که در حالت هشدار بودند، هم‌اکنون در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

او افزود: هم اکنون حداقل هشت استان شامل کرمانشاه، کردستان، سیستان‌وبلوچستان، خوزستان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، اصفهان و هرمزگان در وضعیت قرمز به سر می‌برند. به عبارت دیگر این استان‌ها در وضعیت قرمز نه، بلکه در شرایط سوپر قرمز به سر می‌برند.

مردانی تصریح کرد:  بر اساس بررسی‌های انجام شده از سوی مسئولان امر در شهر خوزستان روز گذشته 300  مبتلا به کرونا خواستار بستری بودند اما جایی برای بستری آنها نبود.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد: به باور بنده در این شرایط  باید هر استاندار به عنوان رئیس کمیته کرونای استان تصمیم‌گیری مستقیم کند.

این عضو ستاد کمیته ملی کرونا گفت:باید بازگشایی‌ها با انجام فاصله گذاری اجتماعی دوباره  نهادینه شود. همچنین برای حضور در مجامع از ماسک استفاده شود. باید به مردم یادآوری کرد که کرونا تمام نشده است.

مردانی تاکید کرد: در وضعیت کنونی تا آخر سال هم کرونا در کشور وجود دارد. مگر اینکه واکسنی در این زمینه تولید شود.

متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری با اشاره به اینکه روند کشف و تولید واکسن کرونا در حال انجام است، گفت: بر اساس اطلاعیه دانشگاه آکسفورد تا سه ماه آینده واکسن موثر بیماری کرونا در حد یک ونیم میلیارد دوز تولید می‌شود. همچنین یک شرکت سازنده در آمریکا با عنوان «مادرنا» اعلام کرده کارهای تجربی تولید واکسن انجام شده و به زودی در اختیار کشورهای درگیر کرونا قرار می‌گیرد.

مردانی افزود: اولویت‌های توزیع واکسن نیز بر اساس سیاست‌های سازمان جهانی بهداشت انجام می‌شود.

این پزشک عفونی تاکید کرد: اگر مردم به سلامتی خود و خانواده‌شان علاقه‌مند هستند باید  هرگونه مسافرت را لغو کنند.

مردانی با بیان اینکه  کرونا تمامی جهان را در معرض آسیب قرار داده است، افزود: در کشورهای اروپایی نیز مرزها باز شده این مقوله نشان دهنده خستگی مردم از رعایت کروناست. هرچند مردم در کشورهای اروپایی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

عضو کمیته کشوری کرونا در پایان گفت: در برخی از مراکز درمانی کشور حتی برخی کارکنان تمهیداتی بهداشتی را جدی نمی‌گیرند که باید تمهیدات مناسب در نظر گرفته شود.

انتهای پیام: 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز