یک کارشناس فضای مجازی مطرح کرد:

خدمت فضای مجازی در روزهای کرونایی

۱۳۹۹/۰۳/۲۷ - ۰۵:۵۸:۲۷
کد خبر: ۱۰۱۵۸۸۶
خدمت فضای مجازی در روزهای کرونایی
علی مسعودی گفت: شیوع ویروس کرونا در جهان به خصوص در ایران باعث شد فضای مجازی دوباره دیده شود و بیش از همیشه نیاز به آن در جامعه احساس شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در روزهای شیوع ویروس کرونا که قرار گرفتن در محیط بیرون از خانه تهدید محسوب می‌شد، مردم بیش از همیشه به استفاده از فضای مجازی روی آوردند و اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام و... لحظات سخت قرنطینه را برای مردم راحت تر کردند.

علی مسعودی، کارشناس فضای مجازی، با اشاره به تاثیر شبکه‌های اجتماعی در روزهای شیوع ویروس کرونا گفت: شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران باعث شد فضای مجازی دوباره دیده شود چرا که مردم باید در این روزها فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و تا جایی که ممکن است از خانه بیرون نروند.

او افزود: همه افراد در این روزها از انواع بسترهای اینترنتی استفاده کردند که می‌توان گفت ارتباط ویدئوکنفرانس برای برقراری ارتباطات کاری و شخصی از مهم‌ترین آنها بود.

این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: در گذشته وقتی صحبت از برگزاری جلسات مجازی می‌شد، افراد آن را امری دست نیافتنی تلقی می‌کردند چرا که تجربه آن را نداشتند اما کرونا باعث شد اهمیت فضای مجازی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و تمام جلسات کوچک و بزرگ در بستر اینترنت برگزار شود.

مسعودی با اشاره به تاثیر فضای مجازی در سرگرم سازی مردم گفت: دیگر زمان تماشای جمعی تلویزیون به اتمام رسیده و مردم بسترهای تفریحی فراوانی مقابل خود دارند. در روزهای قرنطینه هم با هدیه چند گیگابایت به اینترنت‌های خانگی، مردم از فضاهایی مانند نماوا، فیلیمو و.... استفاده کردند و این شبکه‌های نمایش خانگی توانستند بیشتر از قبل عملکرد مثبت خود را نشان دهند.

او افزود: رویداد بسیار ویژه دیگری که در این بستر رخ داد، اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی بود که برای اولین بار در کشور ما اتفاق افتاد و ما توانستیم جدا از فیلم‌های سینمایی، کنسرت‌ها را هم به صورت آنلاین تماشا کنیم.

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به رونق کسب و کارها در فضای مجازی گفت: از آنجایی که مردم برای رعایت مسائل بهداشتی تا جایی که امکان داشت از خانه بیرون نمی‌رفتند برای خرید نیازهای خود به فضای مجازی روی آوردند که در این حالت فروشگاه‌های اینترنتی سرشان شلوغ‌تر شد و فروشگاه‌های کوچک هم توانستند خودشان را آزمایش کنند و زیر بار کار بروند.

او افزود: زمانی که کسب و کارهای اینترنتی رونق پیدا می‌کند باید برای دسترسی آسان مردم، سرعت اینترنت هم افزایش پیدا کند بنابراین امیدوار هستم قول 4 برابر شدن سرعت اینترنت تحقق یابد.

مسعودی اظهار کرد: نکته دیگری که گوشزدی برای همه ما بود این است که مردم برخی مناطق اینترنت ندارند و آن‌ها را باید درک کنیم و برای پوشش صددرصدی اینترنت در این مناطق تلاش خود را انجام دهیم.

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به نحوه خدمات رسانی اینترنت به مردم گفت: برای دسترسی سریع مردم به فضای مجازی باید فیبر نوری را تا درب خانه شهروندان ببریم تا بتوانیم در این بستر همه نوع خدمات ارائه دهیم.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز