رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران:

دستگیری ۵۰۰ نفر از مجرمان حوزه اسلحه/ کشف ۴۳ قبضه سلاح در پایتخت

۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۰۰:۴۴:۲۱
کد خبر: ۱۰۱۶۰۲۳
دستگیری ۵۰۰ نفر از مجرمان حوزه اسلحه/ کشف ۴۳ قبضه سلاح در پایتخت
رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران در خصوص ارتکاب جرائم مربوط به اسلحه در فضای مجازی گفت: عده‌ای در پایتخت که اقدام به فروش و یا نمایش اسلحه‌های خود در فضای مجازی می کردند،دستگیر شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  جرایم اینترنتی به صورت فزاینده‌ای در حال افزایش است و هر روز روش های جدیدی برای وقوع جرم در فضای مجازی رقم می خورد. در تازه‌ترین اتفاق شاهد هستیم که به مشتریان خود اسلحه و لوازم دفاع شخصی واقعی مانند شوکر، گاز اشک‌آور و اسلحه می‌فروشند. نحوه سفارش، خرید و فروش اسلحه و لوازم دفاع شخصی در این صفحات بدین‌گونه است که ادمین‌های این کانال‌ها در پست‌های جداگانه عکس‌های اسلحه‌ها به علاوه قیمت، مدل، سال ساخت و نوع کالیبر سلاح‌ها را به علاوه کد اسلحه به نمایش می‌گذارند.

سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، در این خصوص گفت: اقدامات ویژه اطلاعاتی علیه خرید و فروش اسلحه در سطح پایتخت صورت می‌گیرد. تمامی سوژه‌ها با تحقیقات گسترده دستگیر شده و هیچ‌کدام به صورت تصادفی دستگیر نشده‌اند.

او افزود: فقط در مواردی که پلیس با دستور قضایی وارد خانه های اراذل و اوباش می شود ممکن است در خانه های آن‌ها اسلحه‌های گرم و یا سرد کشف شود. اراذل نیز غالبا از این اسلحه‌ها در انواع مختلف در راستای زورگیری استفاده می‌کنند و این قبیل کشفیات است که بیشتر جنبه تصادفی دارد و سایر کشفیات حوزه اسلحه با اقدامات ویژه صورت می‌گیرد. 

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران در خصوص ارتکاب جرائم مربوط به اسلحه در فضای مجازی اظهار کرد: عده‌ای نیز در پایتخت دستگیر شده‌اند که اقدام به فروش و یا نمایش اسلحه‌های خود در فضای مجازی می‌کنند. این افراد با اقدامات مشترک اطلاعاتی که با مجموعه پلیس امنیت رقم خورده شناسایی و دستگیر شده‌اند.

سرهنگ راستی تاکید کرد: این برخوردها با افرادی که به صورت مجاز اسلحه شکاری دارند صورت نگرفته بلکه با افرادی که از خرید و فروش اسلحه اهداف مجرمانه دارند، مقابله می شود.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص میزان کشفیات اسلحه در پایتخت در فضای مجازی اذعان کرد: در سه ماه نخست سال 99 نسبت به مدت مشابه سال گذشته کشفیات اسلحه در پایتخت 20 درصد افزایش پیدا کرده است. 

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران در پایان با اشاره به میزان دستگیری‌ها در روزهای اخیر گفت: در این مدت حدود 500 نفر در راستای جرائم مربوط به اسلحه دستگیر شدند که 30 درصد از این افراد بواسطه حضور در فضای مجازی و تبلیغات آن در این حوزه دستگیر شدند. در هفته اخیر نیز 43 قبضه انواع سلاح در پایتخت کشف و ضبط شد.

نظر شما
پرونده ویژه