دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور خبر داد:

طراحان لباس درجه بندی می‌شوند/گواهی نامه استاندارد طراحان لباس رونمایی شد/طراحان لباس در خط دوم مقابله با کرونا قرار گرفتند

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۸:۰۵:۴۴
کد خبر: ۱۰۱۶۰۵۲
طراحان لباس درجه بندی می‌شوند/گواهی نامه استاندارد طراحان لباس رونمایی شد/طراحان لباس در خط دوم مقابله با کرونا قرار گرفتند
شفاپور گفت: برای استانداردسازی فعالیت طراحالن لباس قرار است آنها را درجه بندی کنیم تا حرفه ای تر و استاندارتر به کار خود ادامه دهند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ گردهمایی دبیر کارگاه ساماندهی مد و لباس کشور با طراحان و فعالان حوزه مد و لباس روز دوشنبه 26 خردادماه در فرهنگستان آسمان برگزار شد.

مرضیه شفا پور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به فعالیت های کارگاه مد و لباس در ایام کرونا گفت: در حوزه مد و لباس برنامه ریزی های بسیار زیادی داشتیم اما شیوع ویروس کرونا در کشور باعث شد سوپرایز شویم  و تمام برنامه هایمان بهم بخورد اما با این حال تمام فعالان این حوزه به کار خود ادامه دادند که جای تقدیر و تشکر بسیار دارد.

او افزود: کرونا اتفاق نامیمونی بود اما باعث شدن قدر کنار هم بودن را بیشتر بدانیم و قدردان حضور هم باشیم اما بیش از هرچیز کرونا نقطه عطفی برای تمام طراحان لباس قرار گرفت به طوری که می توان گفت پس از خط اول مقدم مبارزه با کرونا که پزشکان و پرستاران بودند طراحان لباس و برندها در خط دوم قرار گرفتند.

شفاپور تصریح کرد: در روزهایی که مردم در قرنطینه بودند طراحان و شوراهای عالی برندها وارد عمل شدند و در تولید شیلد، گان، ماسک و.... تمام تلاش خود را انجام دادند تا جایی که توانستیم در کشور به خودکفایی برسیم و حتی به کشورهای دیگر هم صادر کنیم.

 دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اظهار کرد: در این چندماهی که بنده در این پست منصوب شدم به طور کلی زیرساخت های مد و لباس در کشور را تغییر دادیم تا از تکرار دور شویم، درنهایت به برنامه سال 99 این کارگاه رسیدیم.

او با اشاره به طراحی سایت مخصوص طراحان لباس گفت: از آنجایی که طراحان لباس از اخبار به روز مد و لباس دور بودند یک سایتی را طراحی کردیم تا بتوانند هم از اخبار مطلع شوند و هم بدون واسطه با تولیدکنندگان ارتباط برقرار کنند و کارهای خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

او افزود: طراحان لباس می توانند رویدادهای بین المللی را هم از طریق سایت پیگیری کرده و درصورت تمایل شرکت کنند.

شفاپور عنوان کرد: درواقع این سایت خانه ای است برای اینکه طراحان لباس و تولیدکنندگان با یکدیگر گفتمان داشته باشند و از ایده های یکدیگر استفاده کنند.

او با اشاره به درجه بندی طراحان لباس گفت: ما تصمیم داریم طراحان لباس را درجه بندی کنیم البته به این معنی نیست که بخشی از آنها را حذف کنیم بلکه هدف ما این است سکوی پرتابی برای طراحان تازه کار و نوآموز باشیم.

او افزود: ما طراحان بسیار درجه یکی داریم که استاندارد فعالیت نمی کنند و دیده نمی شوند بنابراین این طرح باعث می شود استانداردسازی صورت گیرد و طراحان طبق اصولی معین کار کنند.

شفاگور با اشاره به رونمایی از گواهی استاندارد طراحان گفت: امروز ما اینجا جمع شدیم تا از گواهی استاندارد طراحان لباس رونمایی کنیم.

او افزود: از هفته آینده اعطای گواهی نامه استاندارد به طراحان آغاز می شود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به امضای تفاهم نامه با نهادهای مختلف گفت: جهت رونق کسب و کار طراحان لباس و تامین امنیت کاری آنها تفاهم نامه هایی را با دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان فنی و حرفه ای، اتحادیه پوشاک، سازمان سینمایی، بنیاد فارابی، پلیس امنیت اخلاقی و اطلاعات سپاه منعقد کردیم.

او افزود: تلاش میکنیم طراحان لباس وارد عرصه سینما، تئاتر و موسیقی شوند تا بتوانند دیده شوند و این صنعت حرفه ای تر به کار خود ادامه دهد.

شفا پور از تبلیغات طراحان با تعرفه دولتی خبر داد و گفت: با توجه به قراردادی که با سازمان زیباسازی شهرداری منعقد کردیم طراحان لباس می توانند تبلیغات خود را با تعرفه دولتی در سطح شهر انجام دهند.

او افزود: خبر خوش دیگر اینکه قرار است خانه طراحان پارچه و لباس ایران احیا شود تا فعالان این حوزه بدون هیچ هزینه ای  کنار یکدیگر قرار بگیرند و به قورت تیمی کار کنند.

 دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اظهار کرد:  جشنواره مد، زیورآلات، لباس کودک از  جمله جشنواره هایی است که تاکنون در کشور ما برگزار نشده و قرار است در ماه های آینده برگزار شود.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز