موج دوم کرونا در پکن

۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۳:۳۴:۵۴
کد خبر: ۱۰۱۶۷۴۲
موج دوم کرونا در پکن
موج دوم شیوع کرونا در چین سبب لغو بیش از هزار پرواز در فرودگاه‌های پکن شده و مدارس تنها دو هفته پس از بازگشایی بار دیگر تعطیل شدند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ با توجه به ورود دوباره کرونا به شهر پکن و افزایش شمار مبتلایان، این شهر در شرایط حساسی قرار گرفته و آن طور که کارشناسان بهداشتی چین می‌گویند سه روز آینده برای ساکنان پایتخت حیاتی است.

"وو زون یو" از مقامات کمیسیون ملی بهداشت چین در مصاحبه‌ای با تلویزیون این کشور با اشاره به اینکه شمار مبتلایان کرونا در پایتخت در کمتر از یک هفته به ۱۳۷ نفر رسیده است، گفت: برای ما سه روز آینده به منظور مهار بیماری و کنترل شیوع مهم است.

روز سه شنبه ۳۱ نفر دیگر به جمع مبتلایان ویروس در پکن افزوده شدند و سه نفر نیز در استان خوبی در همسایگی پایتخت مبتلا شدند همه این افراد به‌دلیل مرتبط بودن آنها با بازار شین فادی کانون جدید شیوع بیماری در پکن به ویروس مبتلا شده‌اند.

ویروس‌شناس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین خاطر نشان کرد: ویروس از روز پنجشنبه گذشته در پکن شناسایی شد و خیلی زود مبارزه با آن در سطح پایتخت آغاز شد.

او با تاکید بر اینکه گام‌های موثری برای کنترل بیماری برداشته شده است، گفت: از این لحاظ که علائم بیماری تا سه روز دیگر در مبتلایان مشکوک مشخص می‌شود این روزها برای پایتخت و شهروندان اهمیت زیادی دارد.

"وو" افزود: اگر در این مدت شمار مبتلایان افزایش نیابد آن زمان می‌توان نسبت به تاثیر تدابیر کنترلی امیدوار بود و اینکه به مرحله تثبیت رسیده‌ایم و اقدامات موثر واقع شده است.

تلویزیون چین گزارش کرد که موضوع پکن کاملا با شهر ووهان اولین کانون شیوع کرونا متفاوت است، زیرا آنجا ابتلای خوشه‌ای و خانوادگی وجود داشت ولی چنین اتفاقی در پکن نیفتاده است.

موج دوم شیوع کرونا در چین سبب لغو بیش از هزار پرواز در فرودگاه‌های پکن شده و مدارس تنها دو هفته پس از بازگشایی بار دیگر تعطیل شدند.

مقام‌های چین همچنین از ساکنان پکن خواسته اند این شهر را ترک نکنند، اما در موارد ضروری حتما قبل از ترک شهر باید آزمایش کرونا بدهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز