وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد:

جذب ۲۵ هزار معلم حق‌التدریسی در آموزش‌وپرورش

۱۳۹۹/۰۳/۲۹ - ۱۰:۴۵:۳۴
کد خبر: ۱۰۱۶۹۴۴
جذب ۲۵ هزار معلم حق‌التدریسی در آموزش‌وپرورش
محسن حاجی میرزایی با اشاره به قانون برنامه ششم برای جذب معلمان حق‌التدریس در کشور گفت: امسال با توجه به بودجه اختصاص داده‌شده ۲۵ هزار نفر از حق‌التدریسی‌ها امسال جذب می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن حاجی میرزایی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اقدام وزارت آموزش‌وپرورش برای تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس اظهار کرد: درباره تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس قانونی برای این اقدام وجود دارد که تا پایان برنامه ششم متناسب با ردیف و اعتبارات دولتی و اختصاص‌یافته این اقدام انجام شود.

او با اشاره به میزان تبدیل وضعیت در سال جاری گفت: برای امسال ۲۵ هزار تبدیل وضعیت حق‌التدریسی‌ها در نظر گرفته‌شده که فرآیندهای مربوط به آن به همراه اولویت‌ها، امتیازات و بخشنامه‌های مربوطه ابلاغ‌شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش همچنین درباره آخرین وضعیت مدارس سنگی نیز گفت: خراسان شمالی نقطه آغاز حذف مدارس سنگی بود که امیدواریم با سرعت برای سایر استان‌ها این کار را انجام دهیم.

او به موضوع خیرین مدرسه‌ساز نیز اشاره کرد و افزود: در چند دهه گذشته پدیده تأثیرگذار خیرین مدرسه‌ساز در کشور مطرح‌شده و اکنون سهم خیرین نیز روند افزایشی داشته و سهم دولت نیز متناسب با آن اختصاص پیدا می‌کند.

حاجی می‌زایی همچنین از اختصاص هزار میلیارد تومان کمک خیرین در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال دولت ۳ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان را با توجه به فعالیت و کمک خیران اختصاص خواهد داد.

او در انتها از افزایش اعتبارات احداث و تجهیز مدارس در کشور نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتبارات دولتی ساخت، احداث و تجهیز مدارس نسبت به ۳ سال گذشته ۱۶۰ درصد افزایش‌یافته که نشان از اراده دولت برای ایجاد فضا مطلوب درزمینه ساخت مدارس مطلوب برای همگان است.

نظر شما