رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران:

سارقین خانه به دوش دستگیر شدند/ اجرای نمایش برای فریب مردم

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۸:۵۱:۳۷
کد خبر: ۱۰۱۷۲۶۱
سارقین خانه به دوش دستگیر شدند/ اجرای نمایش برای فریب مردم
سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال گفت: کارآگاهان در تحقیقات پلیسی دریافتند متهمی با شناسایی فروشندگان تلفن همراه در سایت‌‌های خرید و فروش، به سراغ آنها می‌رود و با ارائه تصویر جعلی پرداخت الکترونیکی از فروشندگان کلاهبرداری می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طبق ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری و هر کس که از راه حیله و تقلب مردم را فریب دهد یا به امور غیر واقع امیدوار کند یا از حوادث و پیشامدهای غیر واقع بترساند و یا اسم و عنوان مجعول اختیار کند و به یکی از وسایل مذکور و یا وسایل تقلبی دیگر وجوه و یا اموال و امثال آنها را تحصیل کرده و از این راه مال دیگری را اخذ کند، کلاهبردار به حساب می آید. جرمی که هر روز جنبه های جدیدی از خود را نمایان می‌کند و سوءاستفاده کنندگان از شرایط نامطلوب اقتصادی مردم، به نحوی از آن بهره می‌گیرند.

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت در این رابطه گفت: در روزهای اخیر 17 نفر از سارقان و کلاهبرداران در عملیات های جداگانه‌ای توسط این اداره بازداشت شدند.

او افزود: این 17 نفر در قالب 5 باند در زمینه سرقت، کلاهبرداری و زورگیری به فعالیت می‌پرداختند. یک باند از این افراد دستگیر شده است.

 رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: این افراد به صورت موقت محلی را اجاره می‌کردند و افراد مالباخته را به آن محل دعوت می کردند و با اجرای روابط نمایشی و مانور متقلبانه اقدام به کلاهبرداری و سو استفاده از اعتماد مردم کرده و مبالغی را از این افراد تحت عناوین مختلف دریافت می‌کردند و سپس محل کسب و کار خود را تغییر داده و در محلی دیگر اقدام به اخاذی و کلاهبرداری می‌کردند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران گفت: در پرونده دیگری کارآگاهان در تحقیقات پلیسی دریافتند متهمی با شناسایی فروشندگان تلفن همراه در سایت‌‌های خرید و فروش، به سراغ آنها می‌رود و با ارائه تصویر جعلی پرداخت الکترونیکی از فروشندگان کلاهبرداری می کنند.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به اعترافات متهم دستگیر شدگان اذعان کرد: کارآگاهان در مرحله بعدی از تحقیقات پلیسی با شناسایی هویت و مخفیگاه متهم با دستور دادیار، او را در مخفیگاهش دستگیر کردند. متهم در بازجویی ها به ۱۲ مورد کلاهبرداری به ارزش یک میلیارد و ششصد میلیون ریال اعتراف کرد. این فرد با دستور قضایی روانه زندان شد.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز