عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی:

اصلاح ضوابط سنی دریافت وام ازدواج، یک دستور عاقلانه است/ نبود ضوابط سنی در پرداخت وام ازدواج زمینه‌ای برای خرید و فروش کودک

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۰۷:۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۷۲۹۰
مجید فولادیان گفت: طبق شواهد موجود در مناطق حاشیه شهر، خرید و فروش جنین و کودک دوباره به شدت رواج یافته است که نبود شرایط سنی برای دریافت وام ازدواج می‌تواند زمینه‌ای برای فرزند آوری به منظور خرید و فروش کودک ایجاد کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رئیس جمهور با درخواست وزیر ورزش و جوانان و پیگیری معاونت امور جوانان، دستور اصلاح ضوابط سنی متقاضیان وام ازدواج را صادر کرد بدین ترتیب سن افراد متقاضی وام ازدواج باید ۱۸ تا ۴۰ سال باشد.

مجید فولادیان، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی در خصوص اصلاحیه ضوابط سنی برای دریافت وام ازدواج گفت:  نباید نگاه ما فقط به طبقه متوسط رو به بالا در جامعه باشد زیرا افراد متوسط رو به بالا اگر حتی ازدواجی در سن کم داشته باشند یک ازدواج پخته ای است که خانواده ها به همه جوانب این ازدواج اندیشیده اند و بر اساس یک سری عقاید از برخی جهات زوج را حمایت می کنند و به مرحله مطلوبی از زندگی مشترک می رسند.

این استاد جامعه شناسی افزود: اگر این وام ازدواج بدون شرایط سنی باشد آن هم در شرایطی که وضعیت اقتصادی جامعه رو به بحران است، طبقه فرودست جامعه را دچار مشکل می کند.

این متخصص حوزه آسیب های اجتماعی ضمن اشاره به این موضوع که افزایش مبلغ وام ازدواج می تواند مشوق ازدواج در سن پایین باشد تصریح کرد:  نبود این محدودیت سنی می تواند تقویت کننده یک عنصر فرهنگی نامطلوب باشد که عوارض گوناگونی در پیش دارد.

فولادیان ادامه داد: یکی از عواملی که باعث روابط فرا زناشویی یا دلیلی بر طلاق زود هنگام می شود همین مقوله و آسیب ازدواج زودهنگام است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی گفت: اگردریافت وام ازدواج بدون ضوابط سنی بتواند تشویق کننده این مسئله باشد که خانوده ها فرزندانشان را در کودکی و زودتر از موعد به ازدواج وادار کنند و مبالغی را به عنوان شیر بها به خانواده دختر پرداخت شود، ضروریست از این امر جلوگیری شود.

او اظهار کرد: طبق شواهد موجود در مناطق حاشیه شهر؛ خرید و فروش جنین و کودک دوباره به شدت رواج یافته است که این موضوع می تواند زمینه دیگر  برای فرزند آوری به منظور خرید و فروش کودک ایجاد کند.

این استاد دانشگاه در پایان افزود: معتقدم دستور رئیس جمهور در خصوص اصلاح ضوابط سنی برای دریافت وام ازدواج از دستورات عاقلانه ای است که هیچ هزینه تحمیل شده ای برای دولت ندارد و همچنین باعث سیاست گذاری فرهنگی شده و مانع از وقوع برخی از آسیب های اجتماعی خواهد شد.

//انتهای پیام:3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز