درکمیسیون ماده پنج با طرح اصلاحی خیابان کاج موافقت شد

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۳:۲۲:۱۹
کد خبر: ۱۰۱۷۶۳۰
درکمیسیون ماده پنج با طرح اصلاحی خیابان کاج موافقت شد
جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران و با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل و با طرح اصلاحی خیابان کاج حد فاصل "خیابان شهید مدنی تا خیابان شریعتی" واقع در منطقه 7 موافقت شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی اشراقی، رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج گفت: در این جلسه طرح موضعی "اراضی دره حسنک " واقع در منطقه 2 شهرداری تهران مورد رسیدگی قرار گرفت.

او افزود: این طرح دارای مساحتی بالغ بر 143 هکتار می باشد که حفظ حداکثری فضای موجود، ایجاد فضایی سبز و یکپارچه و تبدیل آن به بوستان عمومی مدنظر می باشد و بر این مبنا قرار شد انجام هرگونه بارگذاری نیز هماهنگ با توان اکولوژیک  این رود دره باشد.

اشراقی گفت: حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران موظف شد با توجه به رویکرد حفظ حداکثری فضای سبز موجود، ضمن تعدیل میزان بارگذاری، نسبت به اصلاح ، بازنگری و تعیین تکلیف کل محدوده طرح اقدام نموده و در کوتاهترین زمان ممکن نتیجه را به کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج منعکس کند.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج بیان کرد: در ادامه جلسه در خصوص 20 مورد از معابر با عرض بیست متر و بیشتر و معابر دارای لایه کاربری تثبیت شده تصمیمات لازم گرفته شد و پس از توضیحات شهردار منطقه 7 و مشاور با طرح اصلاحی خیابان کاج حد فاصل "خیابان شهید مدنی تا خیابان شریعتی" موافقت بعمل آمد.

او افزود: همچنین موضوع پروژه موصوف به سیستانیکا در محدوده ای به وسعت حدود یک هکتار در منطقه 9  مورد بحث و رسیدگی قرار گرفت که پس از توضیحات شهردار منطقه با احداث یک بنای مسکونی–تجاری در 10 طبقه موافقت شد.

اشراقی گفت: علاوه بر موارد فوق پس توضیحات شهرداران مناطق6 ، 21 و 22 با احداث مجتمع اداری بانک تجارت واقع در منطقه 6 ، احداث یک بنای خدماتی-آموزشی واقع در منطقه 21 و احداث یک بنای خدماتی– مسکونی با رعایت دستور العمل اراضی ذخیره توسعه و نوسازی در منطقه 22 موافقت شد.

نظر شما