مهمترین اصل در حفاظت از عرصه های ملی پیشگیری است

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۲۰:۴۹:۴۰
کد خبر: ۱۰۱۷۷۲۰
مهمترین اصل در حفاظت از عرصه های ملی پیشگیری است
فرماندار شهرستان شوط در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی استان آذربایجان غربی گفت: در شهرستان شوط منابع طبیعی و حفاظت از آن برای مسئولین این شهرستان بسیار مهم و حیاتی بوده و با تمام توان حمایت و مراقبت از عرصه های ملی را بر خود وظیفه می دانیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عبدالهی خاطرنشان کرد: در گام اول مهمترین رویکرد در صیانت و توسعه عرصه های ملی باید جذب حداکثری مشارکت مردمی و در گام دوم پیشگیری از تخریب و تصرف آن باشد، اگر پیشگیری با انجام راهکارهای ترویجی و آموزشی توسعه یابد بی شک تخریب و تصرف نیز کاهش خواهد یافت.

او با اشاره به اهمیت بستر منابع طبیعی اذعان داشت: عرصه های منابع طبیعی بستر توسعه اقتصادی، اجتماعی و توسعه زیر ساخت های دیگر در هر شهرستان است که باید با رعایت بهره برداری اصولی در توسعه آن نیز گام برداشت که با برقراری یک تعادل متوازن در عرصه های ملی می توان برای نسل های بعدی نیز میراث دار خوبی بود.

در ادامه این گفتگو مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان غربی با تقدیر از حمایت های فرماندار شهرستان شوط از حوزه منابع طبیعی تصریح کرد: عرصه های منابع طبیعی بیش از هر چیز دیگری برای توسعه و پویایی، نیازمند همدلی و مشارکت مردم برای حفاظت و پایداری آن است، چرا که با رویکرد همدلی خواهیم توانست عرصه های ملی را حفاظت و توسعه دهیم.

قاسمی افزود: در دوره کنونی با توجه به ظرفیت های موجود برای پایداری عرصه های ملی باید به سمت و سوی بهره برداری اصولی برویم و در قبال بهره برداری، ظرفیت احیاء و توسعه را با همیاری مردم بالا ببریم.

او تأکید کرد: نقش مسئولین در حمایت از عرصه های ملی نیز بسیار پررنگ بوده و از این نظر در واقع هدایت و برنامه ریزی برای احیاء عرصه های ملی می تواند با نگاه هوشمندانه سرعت بیشتری یابد. نباید فقط به فکر بهره برداری صرف از عرصه های ملی باشیم بلکه در کنار بهره برداری اصولی با برنامه ریزی دقیق، راههای توسعه و احیاء منابع طبیعی را بیش از پیش هموار سازیم.

نظر شما