نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

کاهش ازدواج‌های اجباری با تعیین محدودیت سنی در وام ازدواج

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۲۳:۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۰۱۸۲۱۹
کاهش ازدواج‌های اجباری با تعیین محدودیت سنی در وام ازدواج
معین‌الدین سعیدی گفت: دستورالعمل رئیس‌جمهور مبنی بر تعیین محدودیت سنی برای دریافت وام ازدواج می‌تواند جلوی بسیاری از ازدواج‌های اجباری را بگیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رئیس جمهور با درخواست وزیر ورزش و جوانان و پیگیری معاونت امور جوانان، دستور بررسی اصلاح ضوابط سنی متقاضیان وام ازدواج را صادر کرد بدین ترتیب سن افراد متقاضی وام ازدواج باید ۱۸ تا ۴۰ سال باشد.

معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ازدواج‌های اجباری در کشور گفت: مسئله ازدواج‌های اجباری همیشه وجود داشته و کسی نمی‌تواند وجود آن را انکار کند اما با گذشت زمان و آگاه شدن مردم، تعداد ازدواج‌های اجباری کاهش پیدا کرده و اصلا قابل قیاس با گذشته نیست.

او افزود: ازدواج اجباری درمیان افرادی که تحصیلات ندارند یا فاقد شناسنامه هستند بیشتر دیده می‌شود بنابراین خواهشمندم در روند هویت بخشی به افرادی که اصالتا ایرانی هستند اما به هر دلیلی شناسنامه ندارند تسریع صورت گیرد تا افرادی که بدون شناسنامه هستند دارای هویت شوند.

سعیدی تصریح کرد: اگر روند صدور شناسنامه به افراد بی‌هویت به خوبی طی شود قطعا جلوی بسیاری از ازدواج‌های اجباری به ویژه در دختران زیر 15 سال گرفته می‌شود.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش ازدواج‌های اجباری بر اثر افزایش وام ازدواج گفت: با افزایش مبلغ وام ازدواج برخی خانواده‌ها دختر خود را مجبور به ازدواج می‌کنند اما وقوع این اتفاق نباید خللی به تسهیل اصل وام ازدواج وارد کند و آن را زیر سوال ببرد.

او افزود: از بین بردن ازدواج اجباری نیازمند فرهنگسازی در لایه‌های متفاوت اجتماعی است که خوشبختانه امروزه این ازدواج‌ها رو به کاهش است به‌طوری‌که در جنوب سیستان و بلوچستان به‌شکل مشهودی ازدواج‌های اجباری به ویژه در دختران زیر 15 سال کمتر شده است.

سعیدی با اشاره به تعیین ضوابط سنی برای وام ازدواج گفت: به نظر من دستورالعمل رئیس‌جمهور مبنی بر تعیین محدودیت سنی برای دریافت وام ازدواج می‌تواند جلوی بسیاری از ازدواج‌های اجباری را بگیرد به همین دلیل بنده با این طرح موافق هستم.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیشنهاد من این است در این طرح محدودیت سقف برداشته شود به این صورت که حتی به افراد بالای 40 سال هم وام ازدواج پرداخت شود.

سعیدی در پایان گفت: تسهیل روند ازدواج و تثبیت جایگاه خانواده یکی از موضوعاتی است که حتما در مجلس و کمیسیون اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و ان‌شاءالله به نتایج مثبتی دست پیدا می‌کنیم.

انتهای پیام: 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز