طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان می‌تواند زودتر از موعد مقرر شروع شود

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۴:۴۲:۴۹
کد خبر: ۱۰۱۸۲۳۹
طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان می‌تواند زودتر از موعد مقرر شروع شود
با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای شورای معاونین نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سید جواد حسینی، معاون وزیر   گفت: با توجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا شروع مدارس از 15 شهریور خواهد بود و با توجه به زمان اندک برای اجرای برنامه  سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان به تشخیص شورای سنجش استان ها شروع این طرح که از نیمه دوم تیر  بود می تواند زودتر از موعد آغاز شود.

 او افزود: افزایش تعداد و همچنین دو شیفته کردن پایگاه ها از جمله دیگر مواردی است که شورای سنجش استان ها می‌توانند برای جبران زمان کم طرح سنجش  و پوشش حداکثری نوآموزان برای آن برنامه ریزی کنند.

حسینی تصریح کرد: برای ضدعفونی کردن و تهیه وسایل بهداشتی 4 میلیارد و دویست میلیون تومان به پایگاه‌های سنجش اختصاص یافته است.

 معاون وزیر با بیان اینکه مشارکت‌های درون و برون سازمانی از سیاست‌های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی است، اظهارکرد: در راستای اجتماعی شدن آموزش و پرورش استثنایی و استفاده از ظرفیت‌های برون سازمانی به زودی تفاهم نامه همکاری با انجمن مددکاران اجتماعی، سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت و درمان و سازمان فنی و حرفه ای منعقد می‌شود.

حسینی در ادامه این نشست با بیان استلزامات و سناریوهای آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی اظهار کرد: در مربع سلامت، روابط خانوادگی، روابط اقتصادی و آموزش، سلامت ضلع اصلی است و بقیه اضلاع به منظور حفظ و ارتقای سلامت باید به تعادل برسند.

او افزود: سه سناریو برای بازگشایی مدارس در حالت سفید، زرد و قرمز در نظر گرفته شده است که بنابر شرایط این سناریوها اجرا می‌شود.

حسینی با بیان اینکه بر اساس اظهار رئیس جمهور مدارس از ۱۵ شهریور آغاز به کار خواهند کرد، افزود: مبنای نظری بازگشایی مدارس در ایام کرونا روش پسا برنامه‌ریزی  که در این روش ارزیابی پیشینی از کار پسینی انجام  می‌شود. این روش با دو رویکرد برنامه‌ریزی فرض بنیاد و  ادامه داشتن شرایط آموزش در هر شرایطی و داشتن سناریو برای آن شرایط و رویکرد تکنیک پابرجا انجام می‌شود.

او افزود: در شرایط زرد، راهبرد آموزش و پرورش راهبرد ترکیبی شامل حضور در مدرسه با پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از فضای مجازی و بستر شاد و تلویزیون است

حسینی گفت: در شرایط سفید راهبرد آموزش و پرورش راهبرد سایر ایام به همراه استفاده از فناوری‌های نوین به عنوان آموزش مکمل و مقوم است.

او تصریح کرد: در شرایط وضعیت قرمز کرونا  کلیه آموزش ها  با استفاده از بستر شبکه شاد، آموزش های تلویزیونی و بسته های آموزشی خواهد بود.

معاون وزیر با بیان اینکه آموزش مسائل بهداشتی به دانش آموزان، معلمان، والدین و آماده سازی مدارس باید در دستور کار تمامی ادارات قرار گیرد افزود: مدیران مدارس علاوه بر مدیریت مدرسه فیزیکی مدیریت مدرسه مجازی را هم بر عهده دارند و مدیران باید علاوه بر ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد نظارت کامل بر ثبت نام دانش آموزان در  سامانه شاد را نیز انجام دهند.

حسینی با تاکید بر اینکه در هر شرایطی اهداف و ماموریت آموزش و پرورش تغییر نخواهد کرد افزود: مدیران باید خود را برای تمامی شرایط آماده کنند  تا به سرعت در تغییر شرایط بتوانند راهبردها را تغییر دهند.

او افزود: آموزش نکات فناوری به معلمان جهت  استفاده بهینه از شاد، شناسایی دانش آموزان که به شبکه شاد متصل نیستند و ارائه راهکارهای جایگزین برای آنان از جمله نکاتی است که مدیران ادارات و مدارس باید مد نظر قرار دهند

حسینی با بیان اینکه شناسایی دقیق ۴۰ درصد دانش آموزان با نیاز های ویژه که به شبکه شاد دسترسی ندارند و ارائه راهکارهای جایگزین باید در دستور کار قرار گیرد اظهار داشت: شرایط را باید به گونه ای پیش ببریم که ده روز مانده به شروع سال تحصیلی با آمادگی لازم  مانور شروع سال تحصیلی را برگزار کنیم.

معاون وزیر با بیان اینکه افزایش سرمایه اجتماعی موجب اعتماد به سازمان می شود‌ اظهار داشت: افزایش سرمایه اجتماعی، انگیزه بخشی، تولید دستاورد و نظام مدیریت عملکرد از عوامل موفقیت در هر سازمانی است.

شایان ذکر است در این نشست با توجه به رتبه اول سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال  و1397 در جشنواره شهید رجایی از روسای گارگروه های مرتبط با جشنواره تقدیر بعمل آمد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز