ماست بخورید تا کودکانتان به اوتیسم مبتلا نشوند

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۰:۰۴:۵۲
کد خبر: ۱۰۱۸۵۳۷
ماست بخورید تا کودکانتان به اوتیسم مبتلا نشوند
خوردن ماست و سایر مواد غذایی با باکتری های خوب می تواند به جلوگیری از بیماری اوتیسم کمک کند. زنانی که در دوران بارداری ماست و سایر غذاهای تخمیر شده مصرف می کنند، کمتر احتمال دارد بچه هایی با اختلال اوتیسم داشته باشند. محققان دریافته اند که غذاهای حاوی باکتری های خوب از رشد عصبی کودک حمایت می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس یک مطالعه جدید، که در ژورنال Brain ، رفتار و ایمنی منتشر شده است، بر شواهد در حال رشد تأثیرات مثبت باکتریهای مفید در مغز و سیستم عصبی مرکزی می افزاید. این بار محققان بر این موضوع تمرکز کردند که چگونه میکروب های تنظیم کننده سیستم ایمنی در جلوگیری از التهاب کمک می کنند.

التهاب از دیرباز با اوتیسم در ارتباط بوده است. تحقیقات قبلی نشان داد که استرس در دوران بارداری می تواند باعث ایجاد التهاب سیستمیک در مادر و جنین شود، که منجر به اختلال رشد می شود.

در جدیدترین مطالعه، محققان دانشگاه کلرادو بولدر گفتند که کاهش سطح التهاب از طریق قرار گرفتن در معرض باکتری های خوب به رشد جنین کمک می کند. این خطر ابتلا به اوتیسم را بعد از تولد کاهش می دهد.

این یافته ها از تجزیه و تحلیل اثرات یک باکتری دوستانه معروف به مایکوباکتریوم حاصل می شود. مطالعات اولیه نشان می دهد که اثرات ضد التهابی طولانی مدت بر روی مغز دارد.

برای این مطالعه، محققان موش ها را در معرض استرس های خفیف قرار داده و دارویی به نام تربوتالین را تهیه کردند که معمولاً خانم ها برای تأخیر در زایمان زودرس مصرف می کنند. نیمی دیگر از حیوانات نیز یک سری تزریق M. واکسینه (باکتریهای مفید ) را دریافت کردند، در حالی که یک گروه کنترل در طول بارداری هیچ درمانی دریافت نکرده است.

در دو و چهار ماه پس از تولد، محققان تعامل اجتماعی و رفتارهای تکراری موش های متولد شده را ارزیابی کردند. نتایج نشان داد که نوزادان مادران در معرض M. واکسینه برخلاف گروه کنترل، رفتارهای شبیه اوتیسم ایجاد نکردند.

طبق گفته ی محققان، به نظر می رسد ایمن سازی با باکتریهای مفید سبب محافظت در برابر اثرات منفی استرس زای محیطی در طول توسعه، به ویژه در برابر رفتارهای شبیه به اختلال طیف اوتیسم (ASD) می شود.

محققان همچنین دریافتند که مادران باردار اگر به طور مرتب در سه ماهه سوم بارداری غذاهای تخمیری مصرف کنند، از باکتری های خوب بهره مند می شوند.

این مطالعه نشان می دهد که می توانیم برای کاهش خطر ابتلا به سندرم های رشد عصبی مانند اوتیسم مداخلات میکروبی ایجاد کنیم.

محققان امیدوارند که یافته های آنها منجر به پیشرفت یک پروبیوتیک یا تلقیح مخصوص فرموله شده برای زنان باردار برای حمایت از رشد سالم مغز فرزندشان شود. اما گرفتن باکتریهای خوب از غذاهای تخمیر شده رایج مانند ماست ممکن است مزایای مشابهی در دوران بارداری داشته باشد.

نظر شما