رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد:

کشف ۸۱۳ هزار کیلوگرم مواد مخدر در سال ۹۸

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۰:۴۷:۰۶
کد خبر: ۱۰۱۹۰۵۵
کشف ۸۱۳ هزار کیلوگرم مواد مخدر در سال ۹۸
پارسال بالغ بر ۸۱۳ هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس در کشور کشف شده که تریاک در صدر این کشفیات است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ مجید کریمی صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری و در آستانه ۶ تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸، بالغ بر ۸۱۳ هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس در کشور کشف شده که تریاک در صدر این کشفیات است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی گفت: البته این کشفیات صرفا مربوط به اقدام و عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا است؛ در حالی که میزان کشفیات مواد افیونی در سال ۹۸ در کل کشور ۹۵۰ هزار کیلوگرم بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: این مقدار کشفیات، نسبت به گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: هرساله در کشور‌های شرقی ایران، به ویژه در افغانستان شاهد کشت و تولید مواد مخدر هستیم و در افغانستان به طور متوسط هرسال بیش از ۱۰ هزار تن موادر مخدر به طور رسمی و غیر رسمی تولید می‌شود.

او افزود: بخشی از این مواد مخدر تولید مرفین و هروئین است که بازار نهایی آن کشور‌های اروپایی است، متاسفانه ایران محل عبور این مواد برای قاچاقچیان محسوب می‌شود، اما کشور‌های اروپایی کمترین همکاری و کمک در راه مبارزه با مواد مخدر با کشورمان داشته اند.

سرهنگ کریمی گفت: در همین سه ماه اول سال ۹۹، هم بالغ بر ۲۶۶ هزار و ۱۷۴ کیلوگرم مواد مخدر در کشور کشف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنین گفت: دستگیری سرشبکه‌های اصلی قاچاق مواد مخدر از راهبرد‌های جدی پلیس است، به طوری که سال ۹۸، ۱۷۰ نفر از عناصر اصلی و قاچاقچیان را با شیوه و شگرد‌های پلیسی و اطلاعاتی و در تعامل با سایر پلیس‌های تخصصی همچون مرزبانی، پلیس‌های آگاهی و امنیت ناجا شناسایی و دستگیر کردیم.

او با اشاره به برنامه‌های ستاد مقابله با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: در کنار برنامه‌های این ستاد، پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نیز برنامه‌های ویژه‌ای را هرساله دنبال می‌کرد، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌هایی از جمله امحاء مواد مخدر به چند استان محدود شده است، به طوری که طی روز‌های آتی صرفا در چند استان مراسم امحاء مواد مخدر انجام می‌شود.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه در مبارزه با مواد مخدر عزم جدی و راسخی داریم، عنوان کرد: تمرکز بر کاهش دسترسی به مواد مخدر در کشور از اولویت‌های اساسی ما است، از طرف دیگر دستگیری عناصر اصلی قاچاق و ترانزیت آن و همچنین برخورد با خرده فروشان را با اجرای طرح‌های مختلف دنبال می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز