سرکلانتر یکم پایتخت:

سارقان لوکس سوار به دام افتادند/انهدام باند فروش اسلحه در غرب تهران

۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۰۵:۵۹:۳۸
کد خبر: ۱۰۱۹۱۵۷
سارقان لوکس سوار به دام افتادند/انهدام باند فروش اسلحه در غرب تهران
سرهنگ کالوسی از انهدام یک باند اسلحه در بلوار فردوس تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ با توجه به پایان دوران قرنطینه در شهر تهران و افزایش ترددها و مسافرت ها در سطح شهر و کشور بار دیگر شاهد هستیم که موارد سرقت منازل در سطح تهران افزایش یافته است و در همین راستا ماموریت های پلیس پایتخت نیز در راستای مقابله با اینگونه جرائم نیز افزایش داشته که منجر به دستگری افراد زیادی شده است.

سرهنگ محمد کالوسی، سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت در این خصوص گفت: حرفه ای ترین سارق منازل در شمیرانات که تخصص ویژه ای در باز کردن درب منازل داشت در روزهای اخیر دستگیر شد.

او افزود: این سارق به همراه 3 نفر دیگر اقدام به سرقت از منازل بالای شهر می کرد و در آخرین مرحله با خودروی لیفان به سرقت پرداخت. این سارق در هر سرقت از یک خودروی شاسی بلند متفاوت استفاده می کرده است. او تخصص خاصی در باز کردن گاوصندوق ها داشت.

این مقام انتظامی در خصوص شیوه های مجرمانه این باند گفت: این سارق شخصا مالک خودروها بوده است و 9 پلاک خودرو نیز در اختیار داشته که آن ها را به صورت غیرمجاز بر روی خودروها نصب می کرد و پس از آن اقدام به سرقت می کرد. او از این خودروها استفاده می کرد تا سایر شهروندان به او مظنون نشوند.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران اذعان کرد: این باند چهار نفره شامل یک زن و 3 مرد بوده که دو نفر از مردان سارق متواری هستند و تحقیقات برای دستگیری آن ها ادامه دارد.

سرهنگ کالوسی با اشاره به یک نمونه از سرقت های این گروه گفت: این سارقین در بهمن ها در یکی از اقدامات سارقانه خود در شمال شهر پس از کنترل یک خانه متوجه می شوند که مالکین در ساعات ابتدایی ظهر از منزل خارج شده اند و این سارقین بواسطه از کار انداختن قفل موفق به ورود منزل شده اند.

این مقام انتظامی با تشریح اهداف این سارقین افزود: این سارقین غالبا لوازم خانه را به سرقت می برده اند. در روزهای اخیر 35 سارق منزل دیگر نیز دستگیر شده اند. 

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت در پایان از انهدام یک باند اسلحه در بلوار فردوس تهران خبر داد و بیان کرد: این باند به صورت غیرقانونی اقدام به فروش سلاح شکاری می کردند. این گروه اسلحه ها را از استان های همجوار به تهران وارد و در سطح پایتخت توزیع می کردند.

//انتهای پیام: 2.5

نظر شما