رئیس پلیس پایتخت خبر داد:

فعالیت پلیس اطفال در تمامی کلانتری‌های شهر تهران

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۰۵:۴۰:۲۰
کد خبر: ۱۰۱۹۳۰۷
فعالیت پلیس اطفال در تمامی کلانتری‌های شهر تهران
سردار رحیمی از فعالیت پلیس اطفال در تمامی کلانتری‌های شهر تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در سال ۱۳۹۲ همزمان با تصویب و ابلاغ قانون جدید آئین دادرسی کیفری، به استناد ماده ۳۱، تشکیل پلیس ویژه کودکان و نوجوانان در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به منظور حُسن اجرای وظایف ضابطان در مورد اطفال الزامی و مقرر شد برای تشکیل این پلیس، وظایف و اختیارات آن به موجب لایحه‌ای توسط رئیس قوه قضائیه تهیه شود. گرچه از زمان تصویب و ابلاغ این قانون، لایحه مذکور در قوه قضائیه نهایی نشده اما اواخر سال گذشته نیروی انتظامی از آغاز فعالیت پلیس ویژه اطفال و نوجوانان خبر داد.

سردار سرتیپ حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت، در این خصوص گفت: پلیس اطفال در حال حاضر در مجموعه پلیس تهران فعال است و بخش دایره اجتماعی پلیس در کلانتری‌ها علاوه بر کمک‌دهی در عرصه مشاوره و مددکاری که به مردم ارائه می‌دهد در حوزه اطفال نیز فعالیت می‌کند.

او افزود: پلیس اطفال به نحوی زیر مجموعه این دایره پلیسی است. این واحد پلیسی با قدرت در حال فعالیت است و در تمامی کلانتری ها به امور مربوط به اطفال رسیدگی می کند. وظیفه پلیس اطفال خدمات رسانی به کودکان و افراد زیر ۱۸ سال است.

سردار رحیمی تاکید کرد: این واحد پلیسی به منظور رسیدگی علمی و عملی در اجرای ماده 31 قانون آیین دادرسی کیفری در حال خدمت رسانی است.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما