متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری:

بیماری‌های تابستان را با کرونا اشتباه نگیرید

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۰۵:۳۴:۳۶
کد خبر: ۱۰۱۹۵۰۶
بیماری‌های تابستان را با کرونا اشتباه نگیرید
افشین محمدعلیزاده گفت: بیماری‌های تابستان و کرونا علائم شبیه به هم دارند و برای مهار این بیماری‌ها رعایت تمهیدات بهداشتی پیشنهاد می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ هر ساله فصل تابستان با شیوع بیماری‌های عفونی همراه است. هرچند امسال کرونا نیز مزید بر علت شده و در این شرایط بیش از پیش رعایت تمهیدات بهداشتی الزامی است. 

افشین محمد علیزاده، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری، درباره بیماری‌های تابستانی و تاثیر آنها در افزایش ابتلا به کرونا گفت: بیماری کرونا ربطی به بیماری‌های تابستان ندارد. فقط باید بدانید که بیماری‌های تابستان و کرونا علائمشان شبیه به هم هستند.  کرونا فقط با بیماری‌هایی در ارتباط است که سیستم دفاعی بدن را تضعیف می کند. 

او افزود: اغلب افراد، کرونا را با بیماری‌های رایج تابستانی اشتباه می‌گیرند اما این شباهت علائم به این معنا نیست که بیماری‌های تابستانی و کرونا بر روی یکدیگر تاثیرگذار هستند. برای مثال در فصل تابستان بیماری‌های وبا، شبه وبا، تب کریمه کنگو  و ... شایع است. 

محمد علیزاده اظهار کرد: بیمار مبتلا به بیماری‌های تابستانی و کرونا به اسهال، تب، اختلالات در آنزیم‌های کبد و ... دچار می‌شود. هرچند باید پزشکان بدانند که هر یک از این علائم نشان دهنده اپیدمی کرونا نیست.

 او افزود: بیماری‌های شایع فصل تابستان علائم شبیه کووید 19 را به دنبال دارند. 

این پزشک متخصص تاکید کرد: مردم در فصل تابستان باید به رعایت فاصله گذاری اجتماعی توجه کنند. همچنین مردم باید ماسک زده، رعایت بهداشت فردی، شست‌وشوی دست به شکل مداوم و توجه به بهداشت و نحوه شست‌وشوی و ضد عفونی کردن سبزیجات و میوه‌جات و عدم حضور در اماکن پر تردد را در اولویت اقدامات بهداشتی خود قرار دهند.

محمد علیزاده در پایان گفت: برای مصونیت در برابر بیماری‌های عفونی ناشی از آب و غذا نیز راهکارهایی همچون فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مداوم دست، ضدعفونی میوه جات و سبزیجات و .... پیشنهاد می‌شود. هرچند برای مصونیت در برابر کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک  و  رعایت تمهیدات بهداشتی از اهمیت ویژه برخوردار است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز