۸۵درصد از فراورده‌های تولیدی چهارمحال و بختیاری زیر پوشش استانداردهای اجباری است

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۱۲:۲۴:۴۲
کد خبر: ۱۰۱۹۶۹۴
۸۵درصد از فراورده‌های تولیدی چهارمحال و بختیاری زیر پوشش استانداردهای اجباری است
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری از صدور پروانه استاندارد برای بیش از ۵۷۰ فراورده تولیدی این استان خبر داد و گفت : ۸۵ درصد از فراورده‌های تولیدی این استان دارای علامت استاندارد اجباری و پوشش این دستگاه نظارتی است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ عبدالله نظری، با اشاره به صدور چهار فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در سه ماه نخست  امسال اظهار داشت: در این مدت ۱۰ فقره  پروانه استاندارد در حوزه‌های صنایع غذایی، صنایع بهداشتی، مصالح ساختمانی و خدماتی نیز  در استان صادر شده است.

او استفاده از علامت استاندارد بدون اخذ مجوزهای لازم از سوی برخی افراد خاطی را جعل و جرم اعلام و تاکید کرد: طبق قانون در صورت مشاهده کالای غیر استاندارد جعلی، علاوه بر توقیف کالای مذکور ،جاعل نیز به جزای نقدی و حداقل ۱۰ سال حبس محکوم خواهد شد.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری از انجام ۷۰ مورد بازدید فنی از تولیدکنندگان مشمول استاندارد اجباری استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد و افزود:امسال ۱۴۳مورد نیز نمونه‌برداری حُسن انجام کار از واحدهای دارای شرایط و مشمول استاندارد اجباری استان تا کنون انجام شده است.

او در خصوص بازرسی از تجهیزات شهربازی‌ها نیز بیان کرد: بازرسی‌های این اداره کل به صورت دوره‌ای از زمان ساخت پارک و شهربازی، نصب تجهیزات و پیش از بهره‌برداری وسایل بازی صورت می‌گیرد.

نظری،از صدور گواهی استاندارد برای ۳۹ جایگاه سوخت گاز طبیعی(CNG) استان در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: تمامی جایگاه های توزیع سوخت خودرویی در سطح استان از ایمنی لازم و نسبی برخوردارند.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به احتمال توزیع و فروش کالاهای فاقد علامت استاندارد و نیز فاقد آدرس محل تولید در برخی از مراکز عرضه و توزیع کالای استان، از مردم خواست، در صورت مشاهده کالاهای فاقد علامت استاندارد، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ گزارش دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز