سرنوشت مبهم خانه موزه تندگویان؛

شهرداری منطقه ۱۲ کوتاهی می‌کند/ شهرداری به مکاتبات وزارت نفت پاسخ نمی‌دهد

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۱:۳۸:۵۱
کد خبر: ۱۰۱۹۸۶۵
شهرداری منطقه ۱۲ کوتاهی می‌کند/ شهرداری به مکاتبات وزارت نفت پاسخ نمی‌دهد
فرزند شهید تندگویان با اشاره به سرنوشت خانه موزه وزیر اسبق نفت گفت: وزارت نفت متعهد شد هزینه بازسازی خانه موزه شهید تندگویان را به شهرداری بپردازد اما هنوز شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر پاسخی نداده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ خانه موزه شهید تندگویان یکی از مراکز تاریخی بوده است که مراحل بازسازی و مرمت آن پس از سال ها مترکه بودن سرانجام به اتمام رسید اما پس از مرمت نیز این خانه به واسطه عدم هماهنگی و کم کاری برخی مسئولین به مرحله بهره برداری نرسیده و نگرانی ها در مورد متروکه شدن این خانه را در آینده نزدیک بار دیگر زنده کرده است.

شهرداری منطقه 12: کوتاهی از سوی وزارت نفت است

در همین راستا پرس و جویی که از مسئولین محلی صورت گرفت. آنان کم کاری را از سمت وزارت نفت می‌دانند. شهردار منطقه 12 در این خصوص  گفت: خانه شهید تندگویان توسط شهرداری تهران به صورت کامل مرمت شد اما به علت اینکه مالکیت خانه در اختیار وزارت نفت است، باید تجهیز و بهره‌برداری از این خانه توسط یک هیات امنای مشترک صورت گیرد. همچنین مقرر شد پس از بازسازی، این خانه همچون موزه‌های وزارت نفت تجهیز شود و به صورت یک امر مشارکتی با خانواده این شهید صورت گیرد. متاسفانه پس از تکمیل و بازسازی توسط شهرداری هیچ اقدامی از سوی وزارت نفت صورت نگرفته و آن خانه به همان صورت باقی مانده است.

این در حالی است که به نظر می رسد بهره‌برداری از این خانه موزه ابعاد دیگری دارد.

فرزند شهید تندگویان: شهرداری بی تفاوت است/ شهرداری به مکاتبات وزارت نفت پاسخ نمی‌دهد

خانم تندگویان فرزند شهید تندگویان، وزیر اسبق نفت ایران، در این خصوص به خبرگزاری برنا گفت: این ساختمان توسط وزارت نفت خریداری شد تا یک یادبود از شهید تندگویان باقی بماند. شهرداری تهران طرحی با عنوان چهره های ماندگار داشت و بر اساس آن پیشنهاد داد تا در این امر مشارکت کند و قرار شد تا شهرداری بازسازی آن را انجام دهد و پس از آن بوسیله یک هیئت امنای مشترک اداره شود.

او افزود: طی سال‌های گذشته شهرداری 600 میلیون تومان برای بازسازی آن هزینه کرد. پس از این مقرر شد که شهرداری برای اداره آن تحت طرح چهره‌های ماندگار با وزارت نفت جلسه برگزار کند اما تا این لحظه اقدامی انجام نداده است. وزیر نفت نیز در این حوزه دستور دادند که نتیجه حاصل شود و عملیاتی شود اما شهرداری هر بار که این مسئله مطرح شده است با بی تفاوتی برخورد می کند.

خانم تندگویان تاکید کرد: در این میان وزارت نفت نیز متعهد شد هزینه بازسازی خانه موزه شهید تندگویان را به شهرداری بپردازد اما هنوز شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر پاسخی نداده‌اند. شهردار نیز در این زمینه اقدامی انجام نداده است.

او افزود: حتی شهرداری به مکاتبات وزارت نفت پاسخی نداده است که بر اساس این پاسخ وزارت نفت اقدام کند. شهرداری در دو سال گذشته کوتاهی کرده و برای نهایی کردن این طرح هیچ پاسخی نداده است. به نظر می رسد که شهرداری با قسمت های داخلی خود در راستای نحوه بهره برداری از خانه شهیدتندگویان به توافق نرسیده و برای همین پاسخ مکاتبات را نداده است.

فرزند شهید تندگویان گفت: وزارت نفت نیز عنوان کرده است که به هر شکل منطقی که شهرداری بخواهد این خانه موزه را اداره کند با آن به توافق خواهیم رسید اما این به معنای آن نیست که شهرداری با یک ذخیره مالی خوب مواجه شده و برای پرداخت بدهی های خود به آن رجوع کنند. 

توقف ساخت درمانگاه شهید تندگویان

خانم تندگویان با اشاره به توقف طرح درمانی در جنب خانه موزه شهید تندگویان اظهار کرد: بنا بوده شهرداری جنب خانه شهیدتندگویان یک ساختمان چهار طبقه را خریداری تا آن را نیز تبدیل به یک درمانگاه به نام این شهید کند اما امروزه این طرح نیز مسکوت مانده و هیچکس در قبال این اتفاقات در شهرداری پاسخگو نیست.

انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز