گزارش هفته؛

ماجرای ظلمی که یک ملک به روحانی کرد

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۰۵:۲۷:۴۵
کد خبر: ۱۰۱۹۹۶۹
ماجرای ظلمی که یک ملک به روحانی کرد
«درباره این ملک به روحانی ظلم شده است» این گفته های رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن علنی شورای شهر است. اما قضیه از چه قرار بود؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شبکه اجتماعی توییتر  چندی پیش انتشار خبری دروغ را آغاز کرد و مدعی شدند رییس جمهوری بنایی ۴۰۰۰ هزار متری در منطقه ۱ (جماران) می‌سازد که این اقدام غیرقانونی مورد اعتراض اهالی این منطقه قرار گرفته است!! پس از این توئیت به سرعت یکی از اعضای شورای شهر این گفته ها را تائید می کند و ژانر تخریبی علیه رئیس جمهور آغاز می شود.

محمد جواد حق شناس، عضو شورای شهر تهران بدون هیچ گونه بازدید از این ملک به یکباره توئیت یکی از تخریب کنندگان را تائید می کند. تائیدی که تا تکذیب آن کمتر از 24 ساعت زمان می برد.

از اعضای شورای شهر، شهرداری تا نهاد ریاست جمهوری نسبت به این ادعای دروغین واکنش نشان دادند.

شهرداری تهران به سرعت پس از ادعاهای توئیتری واقعیت را بر ملا می کند. حمید موسوی شهردار منطقه یک، فردای آن روز می گوید:. «این ملک مربوط به شخص نیست و به نهاد ریاست جمهوری تعلق دارد. ۶ سال پیش مجوز گودبرداری در ملکی متعلق به نهاد ریاست جمهوری در جماران صادر شد و در نهایت یک گود ۱۴ متری حفاری شد اما بعد از مدتی این گود به حال خود رها شد و به مرور زمان به علت عمر محدود سازه نگهبان در زمره گودهای پرخطر قرار گرفت. پیش از سال جدید، نهاد ریاست جمهوری نسبت به تکمیل ساخت و ساز و درخواست اخذ پروانه نیز اقدام کرد»

عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران هم ضمن رد ادعای عضو شورای شهر و تخریب گران توئیتری عنوان کرد: «در سال 93 رای غیر باغ صادر شده است که با هماهنگی شهرداری عملیات اجرایی را آغاز و شهرداری منطقه کامل در جریان بوده است. صاحبان این ملک اجازه داشتند تا عملیات را انجام بدهند اما باید در فرآیند صدور پروانه قرار بگیرد و سال گذشته در این فرآیند قرار گرفت. اینکه پروانه به تازگی صادر شود اینگونه نبود که بخواهیم یک شبه پروانه صادر کنیم. این زمین چهار هزار متر نیست بلکه زمین 1200 متر بوده که پس از اصلاحیه 900 متر شده است و در ساخت و ساز در قسمت زیر زمین ضوابط طرح تفصیلی رعایت شده است منتهی در طبقات اول و دوم حداکثر سطح اشغال 60 درصد بوده است. ساخت و ساز هم اگر خلاف ضوابط باشد منطقه جلوی آن را می گیرد اما چون بحث گود پرخطر است و اصلاح نقشه طولانی بود زمین تحکیم شد و پروانه آن هم صادر شده است.»

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در این خصوص می گوید:« گرچه در رسانه‌ها گفته شد که این ساخت و ساز مربوط به جناب آقای حسن روحانی است، اما مدارک و اسناد موجود نشان می‌دهد که ملک مذکور از سال 75 در مالکیت نهاد ریاست جمهوری بوده و براساس اسناد، اساسا ارتباطی با شخص رئیس جمهور ندارد.»

پس از این ادعای بدون سند و تناقض گویی در سیستم مدیریت شهری محمد جواد حق شناس در واکنش به ادعای قبلی خود مبنی بر تائید ساخت و ساز در ملک شخصی رئیس جمهور گفت: «بنده عرض نکردم این ملک متعلق به شخص آقای روحانی است! بلکه عنوان کرده ام متعلق به نهاد ریاست جمهوری است» این در حالیست که حق شناس توییت خود را به توییتی ارجاع داد که این خبر کذب در آن منتشر شده بود.

پس از همه این گفتگو ها محسن هاشمی معتقد است به روحانی ظلم شده است او در گفتگو با خبرنگاران می گوید: «درباره ملک جماران به روحانی ظلم شده است.ملک جماران خانه شخصی نیست و قرار بود دفتر ریاست جمهوری شود. به نظرم به روحانی در این زمینه ظلم شده است چرا که این خانه متعلق به نهاد ریاست جمهوری و نه شخص رئیس جمهور است. اکثر گودهای پرخطر متعلق به مدیریت قبلی است. »

روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری در جوابیه ای نسبت به این ادعاهای دروغ واکنش نشان داد .

در جوابیه روابط عمومی ریاست جمهوری آمده است:

"1- ملک مذکور از جمله املاک قدیمی متعلق به نهاد ریاست جمهوری است و به هیچ وجه مالکیت شخصی ندارد و در سال‌های گذشته نیز از سوی نهاد ریاست جمهوری مورد استفاده قرار گرفته است.

2- این ملک قدیمی بر اثر گذر زمان و عدم رسیدگی در سال‌های گذشته دچار آسیب‌های جدی و به شکل نیمه مخروبه در آمده بود که در چند سال قبل برای ساخت گودبرداری شده بود. رها شدن گودبرداری مورد اعتراض همسایگان بوده و بیم آن می رفت که به منازل آنان نیز آسیب بزند، بهمین جهت ساخت آن در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

3- کاربری ملک مذکور مسکونی و شخصی نبوده و ساختمانی با کاربری اداری است و انتشار خبر ساخت منزل مسکونی برای رئیس جمهور در عین کذب بودن، یک شیطنت آشکار و کاملاً با اغراض مشخص صورت گرفته است.

4- ساخت این ملک با هماهنگی کامل با شهرداری تهران انجام شده و موضوع تخلف و ساخت خارج از روابط نیز کاملاً فاقد حقیقت است.

5- این خبرسازی کذب براساس برخی قرائن موجود از سوی کسانی صورت گرفته که طی سال‌های گذشته برنامه‌ای برای این ملک داشته‌اند که به علت عدم توفیق در رسیدن به اهدافشان دست به فضاسازی‌هایی اینچنین زده اند."

 

حالا تخریب گران مانده اند و ادعایی که شرم را بر پیشانی آنان نشانده و دستاویز و خوراکی برای رسانه های غربی کرده است و سوال پیش می آید پروژه تخریب رئیس جمهور تا کجا ادامه خواهد داشت؟

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز