آفتاب تابستان ۹۰ درصد کروناویروس‌ها را می‌کشد

۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۱۷:۵۰:۱۱
کد خبر: ۱۰۲۰۴۳۲
آفتاب تابستان ۹۰ درصد کروناویروس‌ها را می‌کشد
محققان می‌گویند آفتاب تابستان قادر است ۹۰ درصد از کروناویروس‌های نشسته روی سطوح را با تابش ۳۰ دقیقه‌ای خود نابود کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ یک بررسی جدید احتمال نابودی ویروس‌ کرونا بر اثر تابش آفتاب تابستان در ۳۰ دقیقه را نشان می‌دهد.

بررسی دکتر خوزه لوئیس ساگریپانتی ویروس‌شناس بازنشسته ارتش ایالات متحده و دکتر دیوید لایتل ویروس‌شناس سابق دولت ایالات متحده شان می‌دهد که تابش ۳۰ دقیقه‌ای آفتاب تابستانی بر سطوح آلوده به کروناویروس می‌تواند این ویروس‌ها را از بین ببرد.

نتایج این بررسی که در مجله Photochemistry and Photobiology نتایج این تحقیق را منتشر شده است، نشان می‌دهد ۹۰ درصد از عفونت کروناویروس که بر اثر عطسه یا سرفه افراد آلوده روی سطوح نشسته است، می‌تواند بوسیله پرتوهای قدرتمند ماوراءبنفش که در آفتاب تابستان موجود است نابود شود.

برخی دانشمندان می‌گویند با توجه به اینکه قرارگیری زیر نور آفتاب موجب تولید ویتامین D می‌شود، ممکن است این ویتامین موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کروناویروس شود.

نتایج این تحقیق در زمانی منتشر می‌شود که انتظار می‌رود شمار زیادی از مردم در انگلیس با افزایش دما به بالای ۳۰ درجه به سواحل و پارک‌ها هجوم ببرند و نگرانی‌هایی وجود دارد که احتمال انتقال کوویدـ۱۹ در اثر این اجتماعات اتفاق می‌افتد، چرا که فاصله گذاری اجتماعی در این تجمعات رعایت نمی‌شود.

اما این پژوهشگران می‌گویند ماندن در خانه یعنی جایی که کروناویروس می‌تواند زنده بماند و چندین روز آلوده کننده باقی بماند در مقایسه با بیرون از منزل خطرناک‌تر است.

نتایج این بررسی نگرانی‌ها درباره  رخ دادن موج دوم شیوع کوویدـ۱۹ را با آغاز زمستان در انگلیس را در هنگامی که اقدامات قرنطینه کاهش یافته است، و ساعت تابش نور روزانه کمتر شده است و بیماری‌های ویروسی اصولا شایع‌تر هستند، بیشتر می‌کند.

کارشناسان می‌گویند شیوع کروناویروس در کارخانه‌های بسته‌بندی گوشت در انگلیس شاهدی در حمایت از بروز موج دوم در زمستان است و ممکن است محیط سرد این کارخانه‌ها افراد را در برابر کروناویروس آسیب‌پذیرتر کرده باشد.

کروناویروس پتانسیل زنده ماندن را تا چند روز داخل خانه دارد، در حالی که در زمستان در محیط بیرون که نور خورشید ضعیف باشد کمی بیش از پنج ساعت زنده می‌ماند.

کروناویروس جدید در مناطق شمالی انگلیس ممکن است مدت بیشتری مردم را درگیر کند، زیرا این منطقه تابش آفتاب کمتری دارد.

این پژوهشگران می‌گویند نابودی کروناویروس در محیط بیرون از خانه و تابش آفتاب در زمستان ۵ ساعت، در بهار ۴ ساعت، در پاییز ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه و در تابستان ۳۴ دقیقه طول می‌کشد.

به گفته این پژوهشگران مجبور کردن افراد برای ماندن در منازل ممکن است باعث افزایش احتمال سرایت کوویدـ۱۹ بین ساکنان خانه و بین بیماران و پرسنل بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز