آیت الله موحدی کرمانی:

کسانی که دزدی می‌کنند از لذت انس با خدا محروم‌اند/نماز دروازه ورود به جهان دیگر است

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۸:۵۱:۵۰
کد خبر: ۱۰۲۱۵۹۵
کسانی که دزدی می‌کنند از لذت انس با خدا محروم‌اند/نماز دروازه ورود به جهان دیگر است
امام جمعه موقت تهران گفت: هرچه بدبختی داریم به دلیل نبود انس با خدا است. کسایی که دزدی می‌کنند از لذت انس با خدا محروم هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛آیت الله موحدی کرمانی،امام جمعه موقت تهران در افتتاحیه جشنواره خلوت انس گفت: دیدار مومن برای مومن لذت بخش است. 

به گفته او هرچه بدبختی داریم به دلیل نبود انس با خدا است. کسایی که دزدی می‌کنند از لذت انس با خدا محروم هستند.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: تمامی لذت ها در انس با خدا بوده و تجسم این لذت در نماز است. بهترین تعبیر پیامبر درباره نماز این است که می فرماید نماز نور چشم من است.

به گفته او اغلب نمازها به تعبیر قرآن نماز واقعی نیست،بلکه یک حرکت صوری بوده که به تعبیر قرآن وای بر اینگونه نماز گزاران.

این مرجع تقلید افزود: کسی که نماز را انکار کند کافر است.اگر کسی نماز را برای مسامحه بخواند شفاعت اهل بیت به او نمی رسد. نماز دروازه ورود به جهان دیگراست.

آیت الله موحدی کرمانی افزود:با نماز انسان به جهان دیگری وصل می شودونباید افکار دیگری حین نماز وجود داشته باشد.

به گفته او نمازگزار مهمان خداست. حالت انقطاع باید در حین نماز برای نمازگزار ایجاد شود.

این مرجع تقلید تاکید کرد: نماز باید خلوت گاه نمازگزار و خداوند باشد.دل باید بینا باشد و با دل بینا فقط خداوند را مشاهده کرد. 

به گفته او بنده باید گوش به فرمان و مدهوش در مقابل عظمت پروردگار باشد.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: نماز سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

او گفت:کسی که دزدی کرده و به بیت المال تجاوز کرده از یاد خدا رفته است.اگر به یاد خدا باشیم چشم دل باز می شود و دیگر گناه به سراغ مانمی‌آید و اگر تمامی افراد به یاد خدا باشند مشکلاتشان برطرف می‌شود.

این مرجع تقلید افزود: فرد در همه حال باید نماز را بجا آورد. برای مثال اگر فرد در حال جنگ است باید شمشیر بزند و نماز بخواند.

او اظهار کرد:اگر خواستار قبولی نماز هستید توجه به نیاز مردم و پرداخت زکات  الزامی است.

به گفته او اولین سوال در روز قیامت از نماز است.مقبولیت اعمال انسان در گروی نماز است. نزدیک حالت انسان به خدادرحالت سجده است.

او در پایان افزود: باید در نماز مشکلات دنیوی معنوی مطرح شود. برای مثال اگر زن و شوهری اختلاف دارند در نماز گشایش آن را از خدا بخواهند و از دعاها استفاده کنید.

نظر شما