معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

٣٠ هزار پایگاه تابستانی دایر است/تغییرات در هدایت تحصیلی رشته علوم و معارف/محوریت پایگاه‌های تابستانی فعالیت در فضای مجازی است

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۰:۲۴:۳۹
کد خبر: ۱۰۲۱۸۲۶
٣٠ هزار پایگاه تابستانی دایر است/تغییرات در هدایت تحصیلی رشته علوم و معارف/محوریت پایگاه‌های تابستانی فعالیت در فضای مجازی است
علیرضا کاظمی گفت: میانگین نمره برای ورود به رشته علوم و معارف تغییر کرده و باید برای انتخاب این رشته نمره ١۴در دروس معارف و ادبیات کسب کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در نشست خبری علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، درباره غنی سازی اوقات فراغت و هدایت تحصیلی گفت:  در ایام کرونا و چالش های آن آموزش و پرورش این مقوله را به فرصت تبدیل کرد و با جهاد آموزشی و راه اندازی شبکه شاد جهشی در آموزش و پرورش شکل گرفت.هر چند این امر نیازمند برنامه‌ریزی است.

به گفته او قبل از بحران کرونا روحیه جهادی در کشور برای مهار این مقوله شکل گرفت در این زمینه استراتژی لازم برای آگاهی دانش آموزان و کنترل دانش آموزان در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: در گام نخست تشکل‌های دانش آموزی برای تولید ماسک ایجاد و بیش از دو میلیون ماسک تولید شد و بیش از ٣هزار گروه همیار سلامت شکل گرفت که به ضدعفونی مدارس و اماکن عمومی پرداختند.

کاظمی گفت: پویش‌های متعدد از جمله در خانه بمانیم راه اندازی شد. همچنین تلاش شد مهارتهای لازم در مواقع بحرانی و کنترل استرس آموزش داده شود.در این زمینه شبکه صدای مشاوره راه اندازی شد و ۶۵هزار نفر از این خدمات بهره بردند.

او اجرای پیام مشاوره را ازدیگر اقدامات دانست و افزود: این اقدامات تاثیرات مثبتی داشته و همچنین پروتکل‌های مشاوره در اختیار مشاوران قرار گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: با ارسال ادعیه،آیات و سوره در قالب پویش های حفظ قرآن و ختم قرآن راه اندازی شد.

کاظمی درباره فعالیت ها در فضای مجازی تاکید کرد: بازی ها و کتابخوانی به شکل رایانه ای راه اندازی شد. هرچند بعد از تعطیلات شبکه معارف و شبکه چهار پوشش مناسب ارائه داد. همچنین از شبکه‌های استانی در این زمینه انجام شد.

او گفت:برای ۵ هزار نفر از دانش آموزان جشن تکلیف برگزار شد.

به گفته او ٨ کانال در شبکه شاد ایجاد شده که بیش از یک میلیون مخاطب داشته و تاکنون بیش از ۵هزار برنامه بارگذاری شده است.

کاظمی با بیان اینکه قرارگاه عترت و نماز نیز شکل گرفته است، افزود: اولین رزمایش پویش مومنانه با همکاری سازمان بسیج اجرا شد بر اساس آمار این پویش بیش از ٣٠میلیارد تومان به جامعه دانش آموز ی کمک کرده است.

این مقام مسئول درباره اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تابستان گفت: از فعالیت‌های اوقات فراغت با محوریت کانون‌های دانش آموزی،قرآن و ورزش استفاده شده است.

به گفته او شعار ما در اوقات فراغت هر دانش آموز یک مهارت است.البته در مناطق زرد و سفید فعالیت‌ها بر اساس پروتکل ستاد کرونا است.

کاظمی تاکید کرد: فعالیت اوقات فراغت در شبکه‌های مجاز فعالیت دانش آموزان در مناطق محروم را به دنبال می کند که این امر عدالت آموزشی را به دنبال دارد.

به گفته او زمان برنامه‌های اوقات فراغت ٣٠ دقیقه است. سال گذشته ٣میلیون دانش‌آموز در این کلاس‌ها ثبت نام کردند. هم اکنون نیز ٣٠هزار پایگاه در مدارس منتخب و دارالقرآن ها به فعالیت می پردازند.

تغییرات در زمینه هدایت تحصیلی

این مقام مسئول درباره هدایت تحصیلی گفت: آموزش و پرورش در این زمینه حساس است و با اقدامات مناسب امروز دانش آموزان با آگاهی نسبی مواجه هستند.

کاظمی افزود: هدایت تحصیلی در قالب مشاوره ای اطلاعات به دانش آموز داده می‌شود که ظرفیت و انتخاب دانش آموز باید بر اساس عملکرد تحصیلی شکل بگیرد.از ٢٧آذر سال گذشته هدایت تحصیلی در قالب طرح رغبت راه اندازی شد.

این مقام مسئول بیان کرد: از یک میلیون دانش آموز ٩٠٠ نفر در این طرح شرکت کردند.امید است بر اساس ظرفیت‌ها اقدامات لازمه انجام شود. به محض اینکه کد کاربری ارایه شد دانش آموزان باید به انتخاب مناسب دست‌ پیدا کنند و از سال گذشته آموزش ها در این زمینه انجام شده است.

او در ادامه گفت: اطلس مشاغل به شکل منطقه ای در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

به گفته او میانگین رشته علوم و معارف تغییر کرده و باید برای انتخاب این رشته نمره ١۴در دروس معارف و ادبیات کسب کند.

کاظمی  از والدین درخواست کرد: برای کسب اطلاعات بیشتر از هدایت تحصیلی به شبکه شاد مراجعه کنند.

نظر شما