این مدل ماسک صدا را تقویت می‌کند+ عکس

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۲۰:۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۰۲۲۱۵۶
این مدل ماسک صدا را تقویت می‌کند+ عکس
یک استارتاپ ژاپنی ماسک هوشمند ۴۰ دلاری توسعه داده که قابلیت اتصال به اینترنت و تقویت صدا را داشته و پیام‌ها را از زبان ژاپنی به هشت زبان دیگر ترجمه می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ این ماسک پلاستیکی سفید رنگ «c-mask» نام داشته و توسط استارتاپ ژاپنی «Donut Robotics» ساخته شده است. این محصول که در ظاهر شبیه اکثر ماسک‌های موجود در بازار است، به کمک بلوتوث به گوشی یا تبلت متصل شده و قابلیت‌هایی همچون تبدیل گفتار به نوشتار، تماس گرفتن و تقویت صدای کاربر را دارد.

«Taisuke Ono»، مدیرعامل اجرایی استارتاپ Donut Robotics می‌گوید آن‌ها سال‌ها برای توسعه دیگر این شرکت که رباتی راهنما به نام Cinnamon است، زمان صرف کرده‌اند و حال با استفاده از فناوری به کار رفته در این ربات، محصولی ساخته‌اند که کارکرد آن با توجه به تغییر شیوه زندگی به خاطر شیوع ویروس کرونا شکل گرفته است.

مهندسان استارتاپ Donut Robotics به دنبال ساخت محصولی بودند که به آن‌ها در عبور از بحران اقتصادی دوران کرونا کمک کند و سرانجام ایده ساخت این ماسک هوشمند به ذهنشان خطور کرد. این شرکت پس از شیوع ویروس کرونا، تنها یک قرارداد همکاری با فرودگاه «هانه‌دا» توکیو برای ارائه ربات‌های راهنما و مترجم منعقد کرد و به خاطر رکود شدید سفرهای هوایی ربات‌های این شرکت نیز بدون مشتری مانده‌اند.

استارتاپ مورد بحث از ماه سپتامبر (شهریور-مهر) ۵ هزار عدد ماسک c-mask را به مشتریان اهل توکیو ارسال خواهد کرد و در ادامه این محصول را در چین، ایالات متحده آمریکا و اروپا نیز به فروش خواهد رساند. به گفته این شرکت تقاضا برای این محصول بالا بوده است.

استارتاپ Donut Robotics قصد دارد ماسک c-mask را با قیمت تقریبی ۴۰ دلار به فروش رسانده و با استفاده از سرویس‌های اشتراک پولی که از طریق اپلیکیشن به کاربر ارائه می‌شوند، به کسب درآمد بپردازد. این استارتاپ با فروش سهام از طریق سایت تأمین مالی جمعی Fundinno سرمایه‌ای در حدود ۲۶۰ هزار دلار را برای توسعه این ماسک به دست آورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز