آغاز عملیات کنترل سیلاب در شهر خرم آباد

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۰۷:۳۰:۰۴
کد خبر: ۱۰۲۲۲۹۲
آغاز عملیات کنترل سیلاب در شهر خرم آباد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیزکرگانه با مساحت ۲۳ هزار هکتار خبر داد.

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شیرزاد نجفی با اشاره به اینکه این حوزه یکی از سرشاخه های اصلی خرم رود خرم آباد است که بخش زیادی از سیلاب این شهر در این محل سرچشمه می گیرد خاطرنشان کرد: این حوزه در قسمت شرق شهرستان خرم آباد واقع شده که رواناب ها پس از عبور از رودخانه وارد شهر می شوند.

او اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام گرفته در سنوات قبل، رواناب حاصل از بارش در این حوزه نقش مهمی در تخریب پل ها، تاسیسات، منازل مسکونی و... داشته؛ به طوریکه در سیل ۹۸ شاهد تخریب پل های اناری و بهداری در اثر رواناب حاصل از این حوزه بودیم.

نجفی افزود: به منظور کنترل سیلاب شهرخرم آباد، جلوگیری از تخریب منازل مسکونی، پل ها و ...، اجرای عملیات آبخیزداری در این حوزه در دستور کار منابع طبیعی استان قرار گرفت که بدین منظور اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری شامل سازه های مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در پایان تصریح کرد: به منظور کنترل سیلاب حاصل از این حوزه، نیاز به اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان می باشد که امیدوارم با تخصیص اعتبارات لازم در سنوات آتی بتوان از سیلابی شدن این حوزه، فرسایش خاک و حمل رسوب جلوگیری کرد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز