مدیرکل امور تربیتی و مشاوره مراقبت برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش:

دانش‌آموزان رها شده در فضای مجازی/ آمار همه آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان را به مراجع رسمی ارائه می‌کنیم

۱۳۹۹/۰۴/۱۳ - ۱۲:۳۵:۳۱
کد خبر: ۱۰۲۲۶۷۰
دانش‌آموزان رها شده در فضای مجازی/ آمار همه آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان را به مراجع رسمی ارائه می‌کنیم
مسعود شکوهی به بررسی کم‌وکیف آسیب‌های اجتماعی تهدید کننده دانش آموزان امروز پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  نوجوان امروز با آسیب‌های متعدد مواجه است و همین امر خطر ریسک‌پذیری او را افزایش داده است.

دغدغه آموزش و پرورش برای مقابله با آسیب‌ها

مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره مراقبت، در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش درباره ماجرای رومینا و قتل‌هایی که بعد از آن شاهدش بودیم و اقدامات آموزش‌وپرورش در راستای ارتقای آگاهی دانش‌آموزان گفت: قبل از هر اقدام باید به عوامل زمینه‌ای توجه کرد چون بروز هرگونه آسیب به عوامل متعدد اجتماعی، روانی، فردی و ... بستگی دارد.

او افزود: آسیب‌های اجتماعی تهدید کننده نوجوانان و جوانان نیز حقوق عمومی جامعه را جریحه‌دار می‌کند. از این‌رو آموزش‌وپرورش در این موضوعات دغدغه‌مند  است و برنامه‌ریزی دارد.

شکوهی تاکید کرد: شاید مهمترین اقدام در زمینه آموزش‌ همین امر باشد. اینکه این آموزش‌ها به چه میزان باعث تغییر نگرش و اثرگذار است به عوامل متعدد بستگی دارد.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره مراقبت برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تمامی اقدامات بازدارنده در اختیار آموزش و پرورش نیست، افزود: از چند سو تلاش شده برای پیشگیری، مراقبت و توانمندسازی دانش‌آموزان در مقوله آسیب‌های اجتماعی برنامه‌هایی در سطح مدارس اجرا شود.

دانش آموزان رها شده در فضای مجازی/ ارتقای سواد رسانه‌ای دانش آموزان الزامی است

این مقام مسئول با بیان اینکه رها شدگی در فضای مجازی برای دانش آموز امروز تبعات جبران ناپذیر به دنبال دارد، گفت: در زمینه ارتقای سواد رسانه‌ای فعالیت‌های متعدد انجام شده و برنامه‌هایی در قالب فوق برنامه به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

او با بیان اینکه تلاش شده تا آسیب‌های تهدید کننده دانش آموزان به حداقل برسد، اظهار کرد: در کنار ارتقای سواد رسانه‌ای، سواد خطر پذیری نیز مورد توجه قرار می‌گیرد چون عوامل خطر و رفتارهای مخاطره آمیز جوان باید مورد بررسی قرار بگیرد.

 شکوهی افزود: سواد خطر پذیری نوجوانان و جوانان جامعه به برنامه‌ریزی نیاز دارد. تاکنون برنامه‌های متعدد  در این زمینه انجام شده است. به این شکل نیست که آموزش‌وپرورش این چنین موضوعات را رها کرده باشد.

به گفته او محتواهای مناسبی در این زمینه آماده و سعی شده این مهارت‌ها در برنامه‌های آموزشی و فوق برنامه جای داده شود و همچنین برنامه‌های مختلف لازم است برای دانش‌آموزان اجرا شود اما ظرفیت‌ها محدود است و در حد توان کارهایی انجام می‌شود.

چه آسیب‌هایی دانش آموزان را تهدید می‌کند؟

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش درباره آسیب‌های تهدید کننده دانش آموزان اظهار کرد: در حوزه  خانوادگی فقر، اعتیاد والدین، خشونت و در حوزه فردی اضطراب و استرس و در حوزه اجتماعی  و فرهنگی نیز همچون رهاشدگی کودک و نوجوان در فضای مجازی مشاهده می‌شود و در کنار آنها تغییر سبک زندگی مسئله‌ساز است که باید تلاش کرد تا توازن رعایت شود.

شکوهی برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در خصوص میزان اعتیاد در بین دانش‌آموزان گفت: در آموزش و پرورش نسبت به تمامی آسیب‌ها آمار داریم و آمار را به مراجع رسمی اعلام می‌کنیم و تمامی آسیب‌ها رصد می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز