مدیر عامل سازمان آتش نشانی:

ساختمان کلینیک سینااطهر ۴ اخطاریه ایمنی داشته است/ خلا قانونی در برخورد با عدم ایمنی ساختمان ها

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۱۰:۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۰۲۲۹۶۶
ساختمان کلینیک سینااطهر ۴ اخطاریه ایمنی داشته است/ خلا قانونی در برخورد با عدم ایمنی ساختمان ها
مهدی داوری از وجود 4 اخطاریه عدم ایمنی در ساختمان کلینیک سینا اطهر که شب گذشته دچار حریق شد، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهدی داوری، مدیر عامل سازمان آتش نشانی با اشاره به حادثه شب گذشته کلینیک سینا اطهر گفت: این ساختمان را طی سال های گذشته پایش و رصد کرده ایم و سازمان آتش نشانی برای اولین بار طی سال 94 سراغ این ساختمان رفته است و آنجا را بازدید کرده و اقدامات لازم را در قالب دستورالعمل ایمنی به ساختمان ارائه شده است.

او افزود: در سال 96 و 97 و 98 هم از این ساختمان بازدید کردیم و در سال 98 به مالکین ابلاغ کردیم در شرایط نا ایمن هر اتفاقی بیفتد مسئولیتش با خود شما است.

داوری تصریح کرد: قانونی که به سازمان آتش نشانی اختیار دهد خودش به دلیل عدم ایمنی ساختمانی را تعطیل کند وجود ندارد و  ما ضابط قضائی نیستیم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی گفت: به این ساختمان اخطاریه داده ایم و دستورالعمل ایمنی هم ارسال شده بود. در این دستورالعمل نا ایمنی های لازم را عنوان و روش های برطرف کردن آن را هم اعلام کردیم.

داوری با اشاره به ناایمنی کلینیک سینا اطهر بیان کرد: خیلی موضوعات در این دستورالعمل مطرح شد. تجهیزات خطرناک و نوع نگهداری آن ها، سیستم برق و سایر سیستم ها در دستورالعمل ایمنی اشاره شد و مباحث مشخصی مورد نظر قرار گرفت.

او با اشاره به علت حریق گفت: کارشناسان در حال بررسی علت حریق هستند امیدواریم تا 48 ساعت آینده علت آن را اعلام کنیم چرا که این ساختمان باید به صورت جزئی مورد بررسی قرار بگیرد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی با اشاره به 4 اخطاریه که به این ساختمان داده شده است، افزود: طی سال های 94، 96،97، 98 این ساختمان مورد پایش قرار گرفته و دستورالعمل هایی هم داده شده است.

داوری با بیان لزوم ورود قانون در ایمنی ساختمان ها گفت: در قوانین ایمنی جایی ندیده ایم که از باب مسئولیت اجتماعی برای افراد در خصوص ایمنی حرفی بزند. منطقی نیست فقط دستگاه های مربوطه موظف باشند.

او خاطر نشان کرد: وقتی مردم در منازل و ساختمان های شخصی هستند باید مسئولیت داشته باشند. به غیر از اینکه قانون به چند دستگاه در خصوص ایمنی پرداخته، اگر شهروندی از دستورالعمل های ایمنی استنکاف کند قانون واضح برخورد نکرده است. نمی توان متکی به گزارشات قوه قضائیه باشیم و روند سریعی نیست.

نظر شما