عضو سابق مردم در مجلس شورای اسلامی:

در انفجارها، انتشار گازهایی همچون سیانیدها برای سلامتی مضر است

۱۳۹۹/۰۴/۱۳ - ۱۱:۳۶:۲۳
کد خبر: ۱۰۲۳۰۰۰
در انفجارها، انتشار گازهایی همچون سیانیدها برای سلامتی مضر است
سیامک مره صدق گفت: در انفجارها، گازهایی همچون سیانیدها منتشر می‌شود و انتشار این گازها برای سلامتی مضر هستند. مردم از ازدحام بپرهیزند.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ چندی پیش انفجار در مرکز درمانی حادثه آفرید اما حضور و تجمع مردم می تواند به حوادثی به مراتب بدتر بیانجامد.

سیامک مره‌صدق، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، گفت: در انفجارها، مشکلات حاصل از ارتعاشات رادیولوژیکی وجود دارد. این قضیه برای مردم آسیب‌زاست و افراد در زمان آتش‌سوزی نباید تجمع داشته باشند.

او افزود: مشکل  دیگر در  بروز حوادث ازدحام مردم است. این مقوله امدادرسانی نیروهای امدادی را با معضلات متعددی مواجه می‌کند.

مره‌صدق تاکید کرد: هر گونه ازدحام در مواقع بحرانی تصمیم‌گیری مدیریت بحران را با اختلال مواجه می‌کند. وقتی اتفاقی در منطقه‌ای بروز می‌کند. مردم بدون توانایی امدادی به آنجا هجوم می‌آورند. این ازدحام جمعیت جلوی فعالیت نیروهای امدادی را می‌گیرد. در ماجرای پلاسکو نیز ازدحام جمعیت مسئله‌ساز شده است.

 این پزشک عمومی با اشاره به بروز برخی مسائل در آتش‌سوزی‌ها و استنشاق موادی مانند آزبست گفت:  در معرض آزبست قرار گرفتن در وهله نخست خطری برای سلامت افراد ایجاد نمی‌کند، بلکه آسیب‌زایی آزبست نیازمند در معرض قرار گرفتن فرد در زمان طولانی همچون 5 تا 6 سال در فضای آزبست است.

مره‌صدق اظهار کرد: در انفجار، گازهایی همچون سیانیدها منتشر می‌شود که برای سلامتی مضر هستند. شایان ذکر است، علائم مسمومیت با سیانید سردرد، سرگیجه، تهوع، لرزش ماهیچه‌ها، تشدید ضربان قلب و احساس خفگی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز