نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی:

استیضاح وزیر ورزش و جوانان مطرح نیست/ باید تکلیف دولتی و یا خصوصی بودن سمن ها مشخص شود/ حوزه فعالیت در عرصه جوانان کیفی است

۱۳۹۹/۰۴/۱۲ - ۱۰:۵۶:۲۲
کد خبر: ۱۰۲۳۰۰۳
استیضاح وزیر ورزش و جوانان مطرح نیست/ باید تکلیف دولتی و یا خصوصی بودن سمن ها مشخص شود/ حوزه فعالیت در عرصه جوانان کیفی است
عبدالرضا مصری گفت: بحث استیضاح وزیر ورزش و جوانان مطرح نیست و کسی در این رابطه صحبتی نکرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عبدالرضا مصری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، در خصوص فعالیت‌های سمن‌های جوانان و مجموعه وزارت ورزش و جوانان گفت: هر تشکل و انجمن و سمن‌های جوانانی با برنامه و هدف پیش رود و در راستای اهداف متصور نیز گام بردارد و از امورات سیاسی و سیاست زدگی به دور باشد می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. زمانی که شکل و محتوا تطبیق داشته باشد آنگاه این قبیل سمن‌های و تشکل‌های جوانان می‌توانند موفقیت خوبی داشته باشند.

او افزود: در این راستا باید سازوکاری در کشور تنظیم و تکلیف دولتی و یا خصوصی بودن این تشکل‌ها مشخص شود. اگر سمن خصوصی است نباید هیچ نهادی به آن کمک کند. اگر در این عرصه حمایتی صورت می‌گیرد باید ریشه‌ای باشد و برای مثال ساختمان محل استقرار آن‌ها تامین شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه در کشور به استثنای سمن‌های خیریه سایر این تشکل‌ها در میان مردم مورد استقبال قرار نگرفته‌اند. در قانون آمده اگر شخصی به یک تشکل و یا سمن کمک کرد از او دیگر مالیات اخذ نشود.

مصری با اشاره به نگاه اشتباه به سمن‌ها گفت: تصور این است که اگر سمن‌ها و جوانان اقدام به پاکسازی عرصه‌های طبیعی می‌کنند کار کوچکی است به همین علت حمایت آنچنانی از آن‌ها صورت نمی‌گیرد. این تفکر صحیح نیست و باید حمایت‌ها در این راستا افزایش پیدا کند.

نماینده مردم کرمانشاه تاکید کرد: نباید به صورت صفر و صدی عمل کرد. باید ترکیب جمعیتی کشور در امورات را مورد پذیرش قرار دهیم. متاسفانه در این عرصه یا افراط می‌شود و یا تفریط و حد وسط رعایت نمی‌شود. باید جوانان وارد امور مدیریتی شوند اما این عمل نیازمند تجربه سازی است.

او با اشاره به مدیریت جوانان در اوایل انقلاب اذعان کرد: در اوایل انقلاب به علت نبود مدیران با تجربه متحمل خسارت‌های زیادی شدیم اما این مدیران جوان نیز فواید زیادی برای کشور داشته‌اند. امروز در برهه‌ای از زمان قرار داریم که دیگر فرصت آزمون و خطا برای کشور وجود ندارد. لذا باید اطمینان خاطر ایجاد شود تا با آرامش بیشتری مدیریت از نسل قبل به جوانان منتقل شود.

مصری در خصوص عملکرد وزارت ورزش در حوزه جوانان گفت: شاید وزارت ورزش و جوانان در زمینه جوانان می‌توانست به نحوه بهتری عمل کند اما باید توجه کرد حوزه فعالیت در عرصه جوانان کیفی است و با عرصه ورزش متفاوت است و نمی‌توان به همین راحتی قضاوت کرد. وزارت ورزش و جوانان به علت گسترده بودن عرصه ورزش بیشتر مشغول ورزش بوده که البته همپوشانی نیز دارد. این اقدامات از سوی وزارت ورزش و جوانان خوب است اما باید در کنار سلامت جسمانی و مهارت‌های ورزشی به فکر قوای فکری و روانی جوانان بود و بیشتر در این حوزه به جوانان اهمیت داده شود.

او در پایان در خصوص شایعه استیضاح وزیر ورزش و جوانان در مجلس بیان کرد: بحث استیضاح وزیر ورزش و جوانان مطرح نیست و کسی در این رابطه صحبتی نکرده و من چنین موضوعی را نشنیده‌ام ضمن اینکه صحبت در مورد آن نیز مشکلی را حل نمی‌کند. 

انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز