آغاز فعالیت‌های تابستانی دانش آموزی از ۱۴ تیر

۱۳۹۹/۰۴/۱۲ - ۱۱:۴۸:۳۱
کد خبر: ۱۰۲۳۵۴۴
آغاز فعالیت‌های تابستانی دانش آموزی از ۱۴ تیر
در زمان شیوع کرونا، فعالیت‌های آموزش و پرورش در هیچ زمینه‌ای تعطیل نشد به ویژه در حوزه پرورشی و فرهنگی از ظرفیت‌های بیشتری استفاده شد که این موضوع برگزاری فعالیت‌های تابستانی و اوقات فراغت دانش‌آموزان را به دنبال داشت. آغاز فعالیت‌های تابستانی شنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش به صورت ویدئوکنفرانس و به طور رسمی افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امسال با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، فعالیت‌های اوقات فراغت نیز در بستر فضای مجازی خواهد بود. این موضوع با محوریت دارالقرآن‌های کشور، مجتمع‌های ورزشی، پژوهشسرا‌های دانش‌آموزی، کانون‌های فرهنگی تربیتی و تشکل‌های دانش‌آموزی این فعالیت بنا شده و شعار امسال در اوقات فراغت، هر دانش‌آموز یک مهارت، است.

افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در روز شنبه ۱۴ تیر در شبکه شاد برگزار خواهد شد و محتوای مورد نیاز نیز طراحی شده است. به گفته معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ساعت فعالیت‌های کلاس‌های تابستانی ۳۰ دقیقه و حضور عوامل ۳ روز در هفته است، اما در کانون‌های فرهنگی تربیتی ساعت فعالیت‌های حضوری ۳ روز، ۶ ساعت و ساعت حضور عوامل ۶ روز است.

آغاز فعالیت‌های تابستانی از ۱۵ تیرماه

آغاز فعالیت‌های اوقات فراغت از ۱۵ تیر به مدت ۶ هفته است که این مهلت در کانون‌ها و دارالقرآن‌ها تا ۸ هفته قابل تمدید خواهد بود. فعالیت‌ها در ۵ محور معرفتی، هویتی، بصیرتی، علمی، اشتغالزایی خدماتی و تربیت بدنی و سلامت و در ۱۲۰ رشته ارائه می‌شود. افراد می‌توانند به دارالقرآن‌ها، کانون‌ها، مجتمع‌ها، مدارس متتخب، اردوگاه‌های دانش‌آموزی، پژوهشسراها، سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن اسلامی، سازمان بسیج و هلال احمر مراجعه کنند.

فعالیت ۳۰ هزار پایگاه تابستانی

امسال ۳۰ هزار پایگاه تابستانی برای انجام این فعالیت‌ها فعال هستند. به گفته علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی سال گذشته ۳ میلیون دانش‌آموز در پایگاه‌ها شرکت داشتند که امیدواریم امسال بتوانیم این ظرفیت را افزایش دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز