رئیس کمیته امداد خبر داد:

آغاز مراحل پرداخت وام قرض‌الحسنه رهن مسکن به مددجویان

۱۳۹۹/۰۴/۱۲ - ۱۳:۲۶:۲۴
کد خبر: ۱۰۲۳۵۹۶
آغاز مراحل پرداخت وام قرض‌الحسنه رهن مسکن به مددجویان
رئیس کمیته امداد از آغاز مراحل پرداخت وام قرض‌الحسنه رهن مسکن به مددجویان خبر داد و گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به تامین هزینه‌های رهن و اجاره مسکن مددجویان پیش‌بینی شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیدمرتضی بختیاری با اشاره به افزایش هزینه‌های رهن و اجاره مسکن به ویژه برای اقشار محروم جامعه افزود: یکی از نگرانی‌های کمیته امداد در ماه‌های اخیر موضوع رهن و اجاره مسکن مددجویان بوده که بار سنگینی بر دوش این خانواده‌هاست. در همین خصوص مکاتباتی با رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه کرده و کمیته‌ای به همین منظور تعیین شده و پیگیری‌ها ادامه دارد.

مذاکراتی با بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام در همین مورد انجام شد و در نخستین گام، رئیس بنیاد مستضعفان مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان برای کمک به تامین هزینه‌های رهن و اجاره مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داد. ۱۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ متعلق به مددجویان امداد و ۵۰ میلیارد تومان برای مددجویان بهزیستی پیش‌بینی شده است.

بختیاری با بیان اینکه این مبالغ از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به صورت وام در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: کمیته امداد نیز ۵۰ میلیارد تومان به همین منظور در نظر گرفته و جمع مبلغ وام قرض‌الحسنه پرداختی به مددجویان برای کمک به هزینه‌های رهن و مسکن به ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

او سقف وام مددجویان برای رهن مسکن در کلانشهرها را ۲۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: مددجویان براساس شهر محل سکونت در سه سطح دسته‌بندی شده‌اند که در هر سطح متناسب با هزینه‌های رهن و مسکن شهرستان، رقم پرداختی تسهیلات متفاوت است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات وارد مرحله اجرایی شده، افزود: می‌دانیم این رقم پاسخگوی میزان افزایش هزینه‌های رهن و اجاره نیست؛ بنابراین از صاحبخانه‌ها تقاضا داریم در این شرایط اقتصادی و تورم افسارگسیخته، یار و یاور هموطنان خود باشند تا به امید خدا از این روزهای سخت عبور کنیم.

نظر شما