فرمانده یگان حفاظت محیط زیست:

ساخت و ساز در محل پسروی دریا ممنوع است/ احتمال تعطیلی پارک پردیسان وجود دارد

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۰۵:۳۶:۲۰
کد خبر: ۱۰۲۳۸۱۶
ساخت و ساز در محل پسروی دریا ممنوع است/ احتمال تعطیلی پارک پردیسان وجود دارد
سرهنگ محبت‌خانی گفت: در مناطقی که دریا پسروی دارد اجازه ساخت و ساز داده نمی‌شود و این امر نیز غیرمجاز است. ما این مناطق بکر را با تمام تلاش حفظ خواهیم کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ یکی از معضلات اساسی این روزهای محیط زیست کشور که به صورت جدی قسمت‌های شمالی کشور را نیز تهدید می‌کند. ساخت و سازها در محیط‌های اطراف مناطق حفاظت شده که بر اکوسیستم این مناطق تاثیر مستقیم می‌گذارد و نمونه بارز آن را در میانکاله و آشوراده به وضوح مشاهده کردیم. آسیبی بزرگ که می‌تواند در بلند مدت گریبان قسمت‌های قابل توجهی از محیط زیست کشور را بگیرد و نابودی‌های زیادی به بار آورد.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور، در این رابطه گفت: همکاری خوبی که بین وزارت جهادکشاورزی و مجموعه محیط زیست در دستور کار قرار گرفته است. سازمان جنگل‌ها به عنوان زیرمجموعه وزارت جهادکشاورزی و محیط زیست هر دو دارای یگان‌هایی برای حفظ منابع طبیعی کشور هستند. در این زمینه جلسات خوبی برگزار شده تا در حوزه حفاظتی همکاری‌هایی صورت گیرد.

او افزود: یکی از بندهایی که در این نشست‌ها مورد بررسی و توافق قرار گرفت این بود که اگر در مناطق تحت حفاظت هر یک از طرفین جرائمی رقم خورد این دو سازمان یکدیگر را در جریان قرار داده و از ظرفیت هم استفاده کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به عملکرد یگان حفاظت محیط زیست در خارج از مناطق حفاظت شده چهارگانه اظهار کرد: در آتش‌سوزی خاییز شاهد بودیم منشا آتش‌سوزی خارج از مناطق حفاظت شده بود اما محیط‌بانان سازمان محیط زیست در خارج از این مناطق نیز به مقابله با آتش پرداختند.

سرهنگ محبت‌خانی در خصوص همکاری سازمان جنگل‌ها در مناطق حفاظت شده گفت: زمانی که آتش به مناطق حفاظت شده در روزهای گذشته رسید، نیروهای سازمان جنگل ها نیز به کمک ما شتافتند و در مهار آتش نقش بسزایی ایفا کردند.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست اذعان کرد: اگر ساخت و سازهایی که در مناطق جنبی حوزه‌های حفاظت شده صورت می‌گیرد به مناطق حفاظت شده آسیب وارد کند، از طریق مراجع مربوطه با آن‌ها برخورد خواهد شد و تذکرهای لازم داده می‌شود.

او افزود: در مناطقی که دریا پس روی دارد اجازه ساخت و ساز داده نمی‌شود و این امر نیز غیرمجاز است. ما این مناطق بکر را با تمام تلاش حفظ خواهیم کرد و در این عرصه با تمام توان به مقابله می‌پردازیم. این ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب و از طریق قانونی با آن‌ها مقابله می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص تعطیلی پارک پردیسان به علت گسترش بیماری کرونا گفت: تصمیم نهایی در این عرصه با ستاد ملی مقابله با کروناست و این احتمال ممکن است وجود داشته باشد زیرا در روزهای اخیر جمعیت زیادی به این پارک مراجعه کرده اما تصمیم‌گیری در مورد آن قابل پیش‌بینی نیست.

سرهنگ محبت‌خانی در پایان با تاکید بر نظارت بر باغ وحش‌ها اظهار کرد: از طریق معاونت منابع طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست بر باغ وحش‌ها به‌صورت جدی نظارت می‌شود و این امر در حال گسترش در سایر استان‌هاست. از مردم می‌خواهیم باغ وحش‌های متخلف را به این نهاد معرفی کرده تا با آن‌ها برخورد شود.

//انتهای پیام: 2.5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز